۲ اثر صدا و سیمای خراسان جنوبی به جشنواره فجر راه یافت

تله تئاتر بی قرار سیمای شبکه خاوران و رادیو تئاتر صدای خاوران رنا به چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر راه یافت.

تله تئاتر بی قرار به تهیه کنندگی داوود شیخ و نویسندگی حسین یوسفی، داستان آشفتگی‌های ذهنی سلیمان است که در فراق همرزمان و برادر شهیدش، سال‌های پس از جنگ را در زیر زمینی در یکی از محله‌های قدیمی شهر بیرجند سپری می کند.

او که بازمانده و جانباز جنگ است در این سال‌ها در جهت فعالیت‌های رسانه‌ای اش در دوران جنگ، مشغول نگهداری و ثبت و ضبط مدارک و آثار به جای مانده از دوران دفاع مقدس خصوصاً موارد مربوط به حوزه فیلم و رسانه است.

در این میان وابستگی شدید او به آن روزها، خاطره بازی، شوق برگشت و نوستالژی افراطی که با تمام وجود درگیر آن است، باعث تشدید آسیب‌های وارد آمده از جنگ و جراحت‌های دوره جانبازی اش می شود.

در اوج آشفتگی و لجاجت با سرنوشت، سلیمان تصمیمی عجیب می‌گیرد که به سرانجامی تکرار گونه می‌انجامد و ادامه ماجرا...

رادیو تئاتر صدای خاوران رنا نیز به کارگردانی هانیه پیرامی و نویسندگی منصوره عسکری دشت بیاض، حکایت زندگی محمود درویش شاعر فلسطینی است.

زمانی که محمود درویش شاعر و نویسنده‌ (فلسطینی) عاشق ریتا (دختر یهودی) شد برای او نوشت: من بر خلاف قبیله و وطن و باورهایم، عاشقت شدم، ولی می‌ترسم تو مرا نا امید کنی.

اما بعد‌ها فهمید (ریتا) جاسوس اسرائیل بود، دوباره برایش نوشت: حس می‌کنم وطنم دوباره اشغال شده، شاید برای تو چیز بی اهمیتی باشد، ولی آن قلب من بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.