برخورد قضایی با توهین کنندگان به شهدای کرمان/ حمایت از تروریسم چه مجازاتی دارد؟

با دستور دادستان کل کشور برخورد با تولید کنندگان محتوای دارای وصف مجرمانه پس از عملیات تروریستی کرمان آغاز شده است.

ظهر چهارشنبه ۱۳ دی بود که خبرها از انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان حمایت داشت، محلی که به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مملو از جمعیت عاشقان سردار دلها بود.

پس از دقایقی از انتشار اولین خبر از این حادثه تروریستی بودن آن به صورت رسمی اعلام شد و رفته رفته بر تعداد شهدای این عملیات تروریستی افزوده می‌شد که در نهایت اعلام شد بر اثر انفجار بمب توسط دو انتحاری که داعش مسئولیتش را بر عهده گرفت ۸۹ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۵۰ نفر مصدوم شدند.

پس از رسانه‌ای شدن ابعاد این عملیات تروریستی که نشان از بی رحمی و شقاوت تروریست‌ها داشت در حالیکه مردم عزادار شهدای این عملیات تروریستی شده بودند و کل جهان در بهت و نگرانی بابت تکرار چنین اقداماتی به محکوم کردن آن پرداخته بود کم نبودند کامنت‌ها و پیام‌ها و توییت‌هایی که به شکلی عجیب به حمایت و تایید این گونه اقدامات پرداخته بودند.

انتشار این مطالب توهین آمیز و حمایتی از تروریسم در شرایطی که مردم داغدار شهدای کرمان بودند خشم آن‌ها در پی داشت و همین موضوع مطالبه جدی برخورد با افراد توهین کننده به شهدا در فضای مجازی را ایجاد کرد.

آتنا محمدی وکیل دادگستری و کارشناس حوزه سایبری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از آنجایی که نقش فضای مجازی امروز در تغییر افکار عمومی و جهت دهی به آن بسیار کلیدی است تروریست‌ها هم به چنین فرصت‌هایی آگاهند و با برنامه ریزی‌های میان مدت سعی در تغییر جو فضای مجازی به نفع اعمال خشونت آمیز و غیر انسانی خود دارند.

وی ادامه داد: این اقدام تا جایی است که افکار و احساسات عمومی نسبت به چنین اعمالی به جای واکنش‌های مخالف و تند به شکلی دیگر و در نقش حمایت کننده از این اقدامات متبلور می‌شود.

محمدی گفت: این روند سیستماتیک با ایجاد تغییر دیدگاه افراد نسبت به کشتار زنان و کودکان بی گناه در حقیقت بازویی برای پیشبرد سریعتر اهداف تروریسم است که اینبار از آستین یک دنبال کننده‌ی ناآگاه بیرون آمده که در حقیقت در راه خدمت به تفکرات تروریستی قدم بر میدارد.

گستره‌ی اقدامات حمایت گرانه از تروریسم در فضای مجازی

این کارشناس حوزه سایبری گفت: شاید تابحال واژه‌ی سایبرتروریسم را شنیده باشید، استفاده از اینترنت برای انجام اعمال خشونت آمیز، وحشت زا و خسارت ساز است که منجر به از بین رفتن یا تهدید از دست دادن جان یا آسیب جسمی قابل توجهی، به منظور دستیابی به دستاورد‌های سیاسی یا ایدئولوژیکی از طریق فضای مجازی می‌شود.

وی گفت: همچنین گاهی عملی تروریسم اینترنتی در نظر گرفته می‌شود که فعالیت‌های تروریستی از جمله اقدامات عمدی، اختلال گسترده در شبکه‌های رایانه ای، به ویژه رایانه‌های شخصی متصل به اینترنت از طریق ابزار‌هایی مانند ویروس‌های رایانه ای، کرم‌های رایانه ای، فیشینگ انجام می‌شود.

محمدی اظهار کرد: در کنار سایبر تروریسم که اقدامات بنیادین در اعمال تروریستی را در فضای مجازی بر عهده دارد، هستند افرادی که بدون وابستگی خاص به هیچ جریانی اقدام به درج محتوا‌های حمایت گرانه و در حقیقت تهییج سایر افراد به بروز واکنش‌های غیر انسانی در برابر اقدامات تروریست‌ها می‌کنند و یا حتی با توهین به مقامات داخلی و دعوت افراد به ایجاد ناامنی در جامعه، بدون آنکه واقعا به نقش خود در پیشبرد این جریانات واقف باشند اقدام به تشویق و ترویج خشونت می‌کنند.

وی گفت: قانون گذاران داخلی و برون مرزی در خصوص چنین اقداماتی طیفی از مصادیق مجرمانه و مجازات را تعریف نموده اندو بسیار‌ی از پلتفرم‌ها و شبکه‌های مجازی با بهره گیری از ابزار‌هایی از جمله هوش مصنوعی درج و انتشار تصاویر ویدیو‌ها و متون در راستای حمایت از خشونت و تروریسم را شناسایی و با فاعل آن برخورد می‌کنند.

این وکیل دادگستری گفت: در حقوق ایران هم با تکیه بر قوانین موجود مجازات‌های گوناگونی در درج کننده‌ی چنین پیام‌هایی در نظر گرفته می شود که با توجه به محتوای متن بدین شرح است:

بند ب ماده ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی

در این ماده مصادیق مختلفی همچون دعوت کردن یا تحریک یا ترغیب به اعمال خشونت آمیز در فضای مجازی جرم انگاری شده است:"ب) چنانچه افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روان‎گردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت ‎آمیز تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آن‌ها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۰۰۰ /۰۰۰ /۵) ریال تا بیست میلیون (۰۰۰ /۰۰۰ /۲۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود. تبصره ـ مفاد این ماده و ماده (۱۴) شامل آن دسته از محتویاتی نخواهد شد که برای مقاصد علمی یا هر مصلحت عقلایی دیگر تهیه یا تولید یا نگهداری یا ارائه یا توزیع یا انتشار یا معامله می‌شود. "

ماده ۶۰۸ و ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی

اگر محتویات کامنت توییت یا پست شامل الفاظ توهین آمیز باشد منتشرکننده از باب توهین به افرادی عادی مستفاد از ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی و اگر توهین به مقامات خاص مصرح در ماده ۶۰۹ باشد به مجازات‌های مندرج در این ماده محکوم میگردد.

ماده ۶۰۸-"توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی (به موجب بند ج ماده یک قانون «کاهش مجازات حبس تعزیری» مصوب ۱۳۹۹: جزای نقدی درجه شش) خواهد بود. "

ماده ۶۰۹-"هر کس با توجه به سمت، یکی از روسای سه قوه یا معاونان رئیس جمهوری یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا‌ نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و‌شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس و یا تا (۷۴) ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای‌نقدی محکوم می‌شود. "

نشر اکاذیب در فضای مجازی و ماده ۷۵۶

اما گاهی اوقات حمایت از تروریسم با پر و بال دادن به اوضاع و احوالی خاص به وقوع می پیوندد مانند ایجاد شایعات گوناگون در خصوص مرتکبین جنایات تروریستی اخیر در کرمان و گمانه زنی برخی افراد در خصوص مسئولین این جنایت که در این فرض منتشرکننده‌ی پیام از باب نشر اکاذیب رایانه‌ای قابلیت تعقیب دارد.

ماده ۷۵۶-هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (۲۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا صد و پنجاه میلیون (۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

محمدی در خصوص نقش مدعی العموم در طرح شکایت علیه حامیان تروریسم در فضای مجازی گفت: دادستان کل کشور بعنوان مدعی العموم در گستره کشوری می‌تواند در مواردی که هر فعل یا ترک فعلی در عرصه ملی، جامعه را متحمل ضرر و زیان ساخته به طرفیت و به نیابت از جامعه از دادستان‌هایی که شأنیت و صلاحیت عملیاتی دارند بخواهد به تعقیب عاملان مزبور مبادرت نمایند.

وی گفت: در فرض موجود از آنجایی که احقاق و استیفای حقوق عمومی بر عهده دادستان است اگر وی با عنایت به هجمه‌های وارده از سمت فعالان فضای مجازی بیم تضییع حقوق عمومی را بدهد و یا امنیت ملی و آسایش عمومی را در برابر چنین اقداماتی در معرض تهدید ببیند می تواند شخصا در این خصوص وارد عمل شده و با اعلام جرم تعقیب افراد خاطی را خواستار شود.

در همین راستا و در پی حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان و حرمت‌شکنی معدود افراد غافل و معاند در فضای مجازی، دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور دستور داد: با توجه به ضرورت برخورد قاطع با اشخاص غافل یا معاندی که بعد از حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌نمایند، لازم است بقید فوریت، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظام، ضمن رصد جامع، بهنگام و هوشمند در فضای مجازی و رسانه ای، کلیه عوامل و مرتکبین مرتبط با موضوع و دارای مسئولیت قانونی را شناسایی و به منظور رسیدگی و اقدام مناسب قضایی به دادسرای ذی‌صلاح معرفی کنند.

توییت با محتوای حمایت از تروریسم

پس از دستور دادستان کل کشور با دستور دادستانی یزد، شخصی که توییتی توهین آمیز در خصوص شهدای کرمان منتشر نموده بود، توسط ماموران اطلاعات سپاه یزد بازداشت و با قرار قانونی به زندان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۳۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
وزارت اطلاعات نیروهای امنیتی باید قبلش تمام امکانات را در نظر میگرفتن که همچین فاجهه خونین اتفاق نیفتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران
شما اگه این افراد که آشوب توی اذهان عمومی و همین سایت میکنن برخورد نکنید
فرقی با بی بی سی و اینترنشنال نمیکنید
می‌بینید دارند چی‌میگن و نیروهای اطلاعاتی رو در جریان نمیذازید
Iran (Islamic Republic of)
سریع و خشن ۱۰۰۰
۰۷:۱۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
اشد مجازات در ملاعام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
این دولت و این سیستم ، دشمن ایران و ایرانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
دشمن ایران و ایرانی تویی که از اسراییل پیام میدی و فقط فارسی نوشتن رو یاد گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
در ایران این آزادهای بی حد و اندازه است که این مزدوران را جسور کرده مانند خود اروپایی ها با اینها برخورد کنید حداقل ۹ ماه حبس و ۴۵هزار یورو جریمه نقدی.
Ukraine
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
فقط توبه نامه کتبی و صوتی تصویری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۹ دی ۱۴۰۲
خدایا توبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ دی ۱۴۰۲
باوجود اینکه تایید نمیکنم کارشون رو
ولی هر انسان آزاد هست نظرات خودش رو بگه و بخاطر اعلام نظر نباید کسی رو بازخواست یا بازداشت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
اگه راست میگی برو اسرائیل توی خیابون‌ها داد بزن هلوکاست دروغه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
نظر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۲
لطفا برای انتشار مطالب، زمان را مشخص کنید. بنده مطالب مفیدی نوشتم؛ ولی قبل از انتشار ، آن قسمت و موضوع حذف شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
در تمام دنیا مخصوصا کشورهایی که بعضی ها با شنیدن اسم آنها از خود بیخود میشوند ، مجازات های سنگینی برای نشر اکاذیب اینترنتی وجود دارد اما متاسفانه در کشور ما مسولان سالهاست که سهل انگاری کرده ند. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
سهل انگاری چیه. ۵ تا ۱۰ هزار تومن. سنگین تر از این؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
اختلاسگران را هم دستگیر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۷ دی ۱۴۰۲
بله هم با اختلاسگرها باید برخورد شود و هم مزدوران و جیره خواران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ دی ۱۴۰۲
لعنت به تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
داعشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
تروریست نابود باید گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۶:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
به شدت برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۵:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
در جواب ان دوستی که می گفت اینها را مجازات نکنند و بلکه با رفتارمان انها را شرمنده کنیم
رفیق اینجا طرف فقط اشتباه اخلاقی فردی مرتکب نشده که فقط با رفتار و منش ان را شرمنده کرد، بلکه طبق قانون، با توهین و نشر اکاذیب و ترویج تروریست، در شبکهای اجتماعی، مرتکب جرم اجتماعی و تشویق افراد به تروریست و خشونت و حرمت شکنی اجتماعی شده است لذا باید برخورد قانونی شود تا کار او مشوق بقیه افراد ناآگاه دیگر نشود
ولطفا از امام حسین و ائمه مایه نگذار و برو زندگی نامه ان بزرگواران را خوب مطالعه کن بعد نظر بده، تا ببینی، که کل چهارده معصوم خصوصا رسول الله و امام علی و امام حسن که حکومت در اختیار انها بوده است، در جایی که فردی به شخص خودشان اهانت می کرد و صرفا گناه شخصی مرتکب می شد، از او می گذشتند ولی جایی که گناه و خطای کسی، روی اجتماع مسلمانان اثر داشت و خطای اجتماعی مرتکب می شد، به سختی مجازاتش می کردند که کار اشتباه و گناه او، دیگران را هم الوده نکند و از مرتکب شدن بقیه جلوگیری شود، تا محیط اجتماع سالم بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
توهین کنندگان را هم جریمه مالی کنید هم زندانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کسانیکه فاز منفی می دهند هم شریک جرم حساب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کسانی که به شهدای ما توهین کردند مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
خدایا ما را از شر دشمنانمان در امان نگه دار
-
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
تایید کنندگان کفر کافر محسوب می شوند و در پیشگاه الهی پاسخگو خواهند بود چه آخرت را قبول داشته باشند و چه نداشته باشند عاقبت بدی در انتظارشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
دو نوع برخورد داریم با پرونده ها
یک نوع برخورد با پرونده های رانتی مثل رانت فولاد بعد از دوسال و رانت چای بعد یکسال اطلاع رسانی ! اینکه کار کی بوده اسمش چیه سمتش چی بوده و نگفتن
نوع دوم برخورد دستگیری فرد امر معروف ظرف 24 ساعت!! کاری به دست یا غلط بودنش ندارم صرفاً از لحاظ سرعت رسیدگی به پرونده ها به موضوع نگاه کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
جای تاسف داره که این همه مردم مظلوم کرمان بی گناه شهید شدن و یک سری شروع بع توهین کردن این افراد باید مجازات بشن تا درس عبرت دیگران بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
بله یک پرونده رو اونقدر باید براش سند جور کنی و شاهد بیاری و حسابرس تا بتونی طرف رو در حد خودش مجازات کنی ولی یک نوع پرونده هست که مجرم خیلی واضح و علنی کارش رو کرده و اصلاً جای بحثی نمی مونه. دوست عزیز پرونده های اقتصادی شاخه های متعددی داره که رسیدن به ابعاد و سرشاخه های اون زمان بر هست چون بعضاً دههه ها شبکه سازی میشه. شما به راحتی میخوای طرف رو ببرن بالای چوبه دار. در ضمن پرونده های اختلاس به خصوص با بدهی بزرگی روبرو هستیم که یا باید از پول ملت گذشت و اعدام کرد یا تلاش کنی که پول ملت زنده بشه. یک برزخ عجیبیه. من باشم چند تا رو بی خیال میشم و اعدام میکنم که درس عبرت بشه ولی اونطرفش هم پول کمی نیست. در کل بپذیریم که قاضی و مأمور هم انسانه و فشار روانی از هر سویی منجر به شدت عمل و سرعت و کندی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۷ دی ۱۴۰۲
به ناشناس ۱۵:۴۲
کجاش توهینه؟ اصلا حرفی از کرمان حادثه کرمان نزده ثانیاً گفته نوع برخورد هم شد توهین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ دی ۱۴۰۲
ناشناس ۲۲:۱۳
عزیز کسی نگفته نباید مدرک جمع کنند، مطلب اصلی اینه که چرا به فراموشی میره الان دو ساله از رانت فولاد گذشته حتی یکبار نیامده اند اعلام عمومی شود که پرونده توی چه مرحله ای رقم رانتی چقدر بوده باقی مسائل مربوط به کنار،
بعتع از دوسال سکوت کردند معنایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۸ دی ۱۴۰۲
شهیدان زنده اند و خونمشان هرگز پایمال نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۱۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
خوبه
هنوز هم بعد چند روز دارید فرافکنی می کنید و هنوز یه خط خبر درباره پیگیری یا سوال از مسئولان تامین امنیت مراسم جایی به چشمم نخورده
مردم عادی رو محکوم کردید پای اسرائیل و آمریکا وداعش و بقیه رو هم کشیدید وسط
ولی مقصرای ماجرا که عرضه نداشتن تامین امنیت روانجام بدن شدن طلبکار ماجرا و راست راست راه می رن
-
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
امان از لقمه حرام که چشم و زبان انسان را از دستش میگیرد امان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
برخورد جدی با توهین کنندهگان این حادثه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این فرد که مقصر را نیروهای امنیتی می داند باید شناسائی شود
تا ندانسته نفهمیده قضاوت نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
شجاعت اینها فقط تا زمانی است که گوشی موبایل تو دستشونه پیام میدن ولی دستگیر که میشن اولین حرفشان غلط کردم است، معمولا افرادی مریض الاحوال روحی روانی و بیسواد اینجوری هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
یاد اون بازیگر مشکل داره می افتم که موقع فرار شلوارش داشت از پاش درمی اومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
به عمل کار برآید
ببینیم که در مرحله عمل چیکار میکنید
این مردم همش منتظر یه برخورد سختن ولی دریغ از یک عمل پشیمان کننده برای این جماعت رذل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
وقتی زیادی به برخی مردم ، رو میدی اینطوری میشه ، حالا اینها اگه خیلی جرات دارند برن ترکیه به آتاتورک توهین کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کل دنیا میدانند که جناب ( اردوغان ) بزرگترین دیکتاتور دنیا ست که چند سال پیش همه مخالفان را قتل عام کرد و نه سازمان ملل و نه خودباختگان نادان در کشور ما لال شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
وزارت اطلاعات نیروهای امنیتی باید قبلش تمام امکانات را در نظر میگرفتن که همچین فاجهه خونین اتفاق نیفتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
باید بگن اشتباه کردیم ببخشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
قرار نیست هر کثافتی هرکاری دلش خواست بکنه و بعد با یک ببخشید تمام بشه. این کثافت ها باید بشدت مجازات شوندددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کافران و دشمنان خدا از کشته شدن مومنان خوشحال میشوند درصورتیکه مومنان دلشان به حال کافران میسوزد و امید به هدایتشان از سمت خدا دارند . باید ریشه کفر رو خشکاند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چطوره که برای مهسا و نیکا و .... صدای زوزه شما تمام فضای مجازی را پر می‌کند ولی اینجاکه داعش اومده ده ها نفر زن و بچه را به خاک و خون کشیده حمایت که نمی‌کنید هیچ توهین هم می‌کنید اونوقت شعار زن زندگی آزادی هم می‌دهید؟ کور خوندید، مردم واقعی این مملکت چون اقیانوسی خروشان شما زباله ها را کنار می‌زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
آفرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
آفرین، درود بر شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
سلام واقعآ جای بسی تأسف است که مجازات توهین و فحاشی با افراد بر اساس ماده608 و 609 قانون مجازات اسلامی جریمه نقدی از پنجاه هزار تا یک میلیون ریال می باشد آیا این مجازات باز دارندگی ایجاد می کند؟؟!!! ظاهراً این قانون در سال 1375 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۲
دوست عزیز سلام جریمه ماده ۶۰۸ به روز رسانی شده و جزای نقدی از شش تا بیست و چهار میلیون تومان دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این افراد را باید دستگیر کرد و به خانواده شهدا تسلیم نمود مخصوصا خانواده ایکه هشت نفراز اعضای آن شهید شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
اون بنده خدا چه کار با اینها داره. مردم جواب اینها رو میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
باید اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
حالا فکر نمیکنم تا اون حد نیاز باشه ولی به جرم همراهی با تروریست و خیانت باید مجازات سختی براشون تعیین بشه. یاد رئیس دانشگاه هاروارد و پنسیلوانیا می افتم تأسف می خورم.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
متاسفانه در ایران ضعیف ترین قوانین را داریم دربرخورد با متخلفان در فضای مجازی و این خودش در آینده زمینه ساز یک بحران بزرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کسانی که توهین به شهدا میکنند باید مجازات شوند
-
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
متاسفم برای افرادی که منفی میدهند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
تروریسم به اشد مجازات برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این افراد رد دادند. باید برای بررسی سلامت روحی و روانی شون، مستقیم به علوم پزشکی معرفی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
با این اراذل با قدرت برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
برید زیر پیج افرادی که همدردی کردن با شهدا و مجروحین این حادثه توی اینستا ببینین چه کامنتهایی گذاشتن... واقعن اول از انسان بودنم و بعد از ایرانی بودنم متاسفم...
کسانی که بدون هیچ ترسی توهین کردن به این عزیزان باید از چوب خدا بترسن...
کسی که از مرگ یک انسان بی گناه خوشحال میشه باید به خیلی چیزها در وجود خودش شک کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
برخورد شدید و مجازات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
رحم براین منافقین گناه است .اشد مجازات اجرا بشه تا بفهمند در مملکتی که دارن با امنیت این شهدا مفت میچرخن و کسب در آمد میکنند توهین نکنند.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
با تروریست ها مثل خودشون برخورد کنین
خون = خون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
بنظرم اینها همه رو باز داشت کنید بعد یکجا جمع کنید و از یک داعشی داوطلب بخواهید تا بین اینها قرار گرفته و عملیات انتحاری انجام بدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این حرکت نادرست بعضی ها کلا با خودشون مشکل دارند وهمیشه در حال انتقاد هستند تنبیه که قانون در نظر میگیره براشون بس هست
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۱:۳۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
توهین کنندگان به شهدای کرمان به اشد مجازات برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
خوب میکنید کسی نبایدجرات کندبااسلام وقران وشهدا وامام ورهبری بی حرمتی کند هرکس هم که باشد بایدعذرخواهی کند ازملت وکشور ومردم ووطن هم خودش هم خانواده اش
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۹:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چه عجب لطفا سفت وسخت بگیرین اینها میگن نهایتش یا سند میگذاریم یا چند ماه زندانی هستیم تازه معروفتر هم میشیم البته طرز تفکر این بی خردانه...
شما کجا دیدی یکی از طبقات پایین بیاد این کارها رو انجام بده ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
اللهم ایاک نعبدو وایاک نستعین
اللهم انی اسئلک بسمک العظیم العظم یا الله ......
خدایا کشور و مردم با عاطفه و مهربان را خودت حمایت کن امین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
گرفتن زندانی کردن کار خوبی نیست در این مورد باعث بد تر شدن اوضاع می شود . تذکر کافی است .چرا همیشه از زور استفاده می کنید . در مورد شهدای حرم خانواده ها صبر کردند و بسیاری که اشتباه کردند متوجه اشتباه خود شدند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کسانی که از تروریست حمایت میکنند باید مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
تا نادانهایی مثل شما هستند نیازی به دشمن نداریم. البته قرن هاست که موجودات پست مثل شما خودشان را به خواب زدند و هیچوقت بیدار نخواهند شد. پس بخوابید که......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
انسانی که برای دیگران در هر درد ورنجی وحتی خوشحالی ارزش قائل هست،نشان از کمال فکری و رشد عقلی دارد.وکسانیکه در جامعه خود چشمشان را روی شور والتهاب مردم که در کنارشان زندگی می کنند می بندند،وآنهم نسبت به کسی که دوست ودشمن برای اون احترام قائلند وگواه می دهند که اگر حاج قاسم نبود کل منطقه زیر چکمه های داعش بود.این چیزی جزع منافق وخیانت کار یا جاسوس بودن برای دشمن نیست.وباید همه را پای میز محاکمه کشاند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
مرگ بر تروریسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
عاملان انفجار این جنایت وحشتناک را هر چه زودتر دستگیر و اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چند سال زندانی تا درس عبرت بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
هیچ انسانی از شهید شدن هموطن خود خوشحال نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
برخورد شدید با آنها صورت گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
آیا قانونی تحت عنوان توهین به شهدای کرمان وجود دارد ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
ما به كجا رسيديم يه تعداد هموطن داغ ببينن يه عده مسخره كنن
اينا هم يه نوع داعشن و خودشون خبر ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
یعنی با به شهادت رسیدن چندین نفر از هموطنانمان بی گناه و مظلوم باید توهین کنیم ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
با این توهین کنندگان برخوردی در شان خودشون انجام بدین تا درس عبرت برای دیگران بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
ممنونیم . کاش این برخوردها زودتر انجام می گرفت
Iran (Islamic Republic of)
پسر مشهدی
۰۸:۴۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
به اشد مجازات برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
حمایت از تروریسم = مجازات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
هر چه داریم به برکت خون شهداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چرا زود قضاوت می کنید شاید از یه جایی محکم خورده من خودم افرادی را می شناسم که در تورم چند سال اخیر کل زحمات چندین سال زندگیشو از دست داده سال ۹۹ چند هزار نفر در بورس کل دارائیشونو از دست دادند کسی هم گردن نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۸ دی ۱۴۰۲
به اشد مجازات برسند
Romania
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
برخوردو مجازات
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
افراد توهین کننده و حامی تروریسم زیاد نیستند چرا برخورد قاطعی با اینها صورت نمی‌گیره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
اینهایی که منفی دادن منظورشون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
اینها که منفی دادن از حامیان داعش هستند و مجازات و اعدامشان مجاز است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
با این افراد به شدت برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
نمک به زخم باشیدن عواقبی دارد که انسان را به وحشت میاندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
دقیقا برخوردی در شان و شخصیت این افراد انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۸:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
هر روز این سایت را دنبال می کنم ببینم جز قتل جنایت چه کارهای دیگر ساتته هست اکسانی که از اشرف مخلوقات که مردم را دسته جمعی می کشند حمایت می کنند در جنایت کاری آنها شریک هستند و یک روزی به اشد مجازات خواهند رسید
Canada
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این کلیپ را برای مردم به تصویر بکشید که
واقعیت غرب را متوجه شوند
.NYC is building Anti homeless streets

Cash Jordan
تمام کلیپ هایش را باید نوجوانان و جوانان ببنند
تا به ایرانی بودن خود ببالند
Canada
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
در آمریکا
بجای حل مشکلات عدیده کارتن خوابها
صندلی ها طوری طراحی کرده آند که فقط میتوانی برای مدت کوتاهی بنشینی
حتی در مترو و راه آهن
صندلی ها را برداشته آند
ترجمه مطلب بالا
و در راه آهن .اجازه نشستن روی زمین را هم نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
به نظرم اینها باید بروند پیش روانپزشک ، هیچ انسان سالم و عاقل به خودش اجازه نمیده که از همچین اتفاقی حمایت کنه ، کشته شدن هم وطنان و عزیزان خانواده ها اتفاقی بس ناراحت کننده است ، زمانی که با خانواده برای مراسمی میری همچین اتفاق وحشتناکی بیفته ، چیزی جز محکومیت وانزجار از مسبب این جنایت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کسانی که به تو منفی میدهند خود تروریستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
سه تا شش ماه حبس و یا تا (۷۴) ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای‌نقدی محکوم می‌شود. "

این جریمه ها قدرت تحریک و وسوسه اش بیشتر از بازدارندگی وتنبیه هست. خب قوانین رو بروز رسانی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۷ دی ۱۴۰۲
جریمه ۲۴ میلیون تومان شده .
Iran (Islamic Republic of)
k
۰۸:۱۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
بعه اشد مجازات برسن
Iran (Islamic Republic of)
باید گفت
۰۸:۱۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
حمایت از تروریسم ها هم اعدام گردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چطور افرادی به خود اجازه توهین به مقام شهدا می کنند آنان هم هم وطنان شما و برادران و خواهران شما بودند شما بوی از انسانیت ندارید که توهین می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
به نظرم بهتره با رفتارو منش طرف مقابل رو شرمنده کرد اینکه بخواد برخوردی صورت بگیره در عمل شاید بازتاب خوبی نداشته باشه فقط در حرف نباید مسلمان بود باید در رفتار از مکتب حسینی ها بود قرار نیست هر کسی هر اشتباهی کرد ماهم متقابل به مثل کنیم باید با رفتارمون طرف مقابل رو شرمنده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ دی ۱۴۰۲
روح این شهیدان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
با این افراد به شدت برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
رفیق اینجا فقط اشتباه اخلاقی فردی مرتکب نشده که فقط با رفتار و منش ان را شرمنده کرد، بلکه طبق قانون، با توهین و نشر اکاذیب و ترویج تروریست، در شبکهای اجتماعی، مرتکب جرم اجتماعی و تشویق افراد به تروریست و خشونت و حرمت شکنی اجتماعی شده است لذا باید برخورد قانونی شود تا کار او مشوق بقیه افراد ناآگاه دیگر نشود
ولطفا از امام حسین و ائمه مایه نگذار و برو زندگی نامه ان بزرگواران را خوب مطالعه کن بعد نظر بده، تا ببینی، که کل چهارده معصوم خصوصا رسول الله و امام علی و امام حسن که حکومت در اختیار انها بوده است، در جایی که فردی به شخص خودشان اهانت می کرد و صرفا گناه شخصی مرتکب می شد، از او می گذشتند ولی جایی که گناه و خطای کسی، روی اجتماع مسلمانان اثر داشت و خطای اجتماعی مرتکب می شد، به سختی مجازاتش می کردند که کار اشتباه و گناه او، دیگران را هم الوده نکند و از مرتکب شدن بقیه جلوگیری شود، تا محیط اجتماع سالم بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
رفیق اینجا فقط اشتباه اخلاقی فردی مرتکب نشده که فقط با رفتار و منش ان را شرمنده کرد، بلکه طبق قانون، با توهین و نشر اکاذیب و ترویج تروریست، در شبکهای اجتماعی، مرتکب جرم اجتماعی و تشویق افراد به تروریست و خشونت و حرمت شکنی اجتماعی شده است لذا باید برخورد قانونی شود تا کار او مشوق بقیه افراد ناآگاه دیگر نشود
ولطفا از امام حسین و ائمه مایه نگذار و برو زندگی نامه ان بزرگواران را خوب مطالعه کن بعد نظر بده، تا ببینی، که کل چهارده معصوم خصوصا رسول الله و امام علی و امام حسن که حکومت در اختیار انها بوده است، در جایی که فردی به شخص خودشان اهانت می کرد و صرفا گناه شخصی مرتکب می شد، از او می گذشتند ولی جایی که گناه و خطای کسی، روی اجتماع مسلمانان اثر داشت و خطای اجتماعی مرتکب می شد، به سختی مجازاتش می کردند که کار اشتباه و گناه او، دیگران را هم الوده نکند و از مرتکب شدن بقیه جلوگیری شود، تا محیط اجتماع سالم بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
شهیدان زنده اند
خداوند به خانواده هاشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۷:۵۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چطور افرادی به خود اجازه توهین به مقام شهدا می کنند آنان هم وطنان ما هستند شما بوی از انسانیت ندارید که توهین می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چرا هیچوقت قوانین را مردم نمیدونند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این بازداشت های امروزی که تاثیری نداره میتونن وکیل بگیرن یاخانوادشون راببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
توهین به شهدا واقعاً خیانت به وطن و آرمانهای ملی هست ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
اونهایی که منفی می دهند خودشون به عنوان یک هنجار شکنی هستند که به نوعی از رفتار تروریست ها حمایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کسانی که توهین به شهدا را میکنند باید به مجازات خودشون برسن
خدا به خانواده هاشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
توهین کردن = چند شب زندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۶ دی ۱۴۰۲
بنظرت اعدام کفایت میکند؟
آخرین اخبار