تایید صلاحیت ۹۷ نامزد انتخاباتی در هرمزگان

نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌های داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان اعلام شد.

 رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات هرمزگان گفت: این نتایج با نظر هیات نظارت مرکزی شورای نگهبان به داوطلبان اعلام شده است.

عبدالله صادقی افزود: در این دوره صلاحیت ۹۷ نفر تائید شدند، ۴۶ نفر رد، ۱۳ تفر عدم احراز و ۱۷ نفر عدم شرایط ثبت نام را داشتند.

وی گفت: در مرکز استان ۵۷ نفر تائید صلاحیت شدند، ۲۹ نفر رد صلاحیت، ۷ نفرعدم احراز و ۹ نفر نیر عدم شرایط ثبت نام را داشتند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: در شرق استان ۲۴ نفر تائید صلاحیت، ۶ نفر رد صلاحیت، ۳ نفر عدم احراز و ۴ نفر نیز عدم شرایط ثبت نام را داشتند.

صادقی افزود: در غرب استان نیز ۱۹ نفر تائید صلاحیت، ۱۱ نفر رد صلاحیت، ۳ نفر عدم احراز و ۴ نفر هم عدم شرایط ثبت نام را داشتند.

براساس قانون و فرآیند انتخابات، داوطلبانی که در این مرحله تایید صلاحیت می‌شوند نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات هرمزگان افزود: داوطلبانی هم که عدم تاییدصلاحیت و یا عدم احراز شدند می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ دی با مراجعه به سامانه داوطلب شورا شکایت خود را ثبت کنند.

صادقی گفت: شورای نگهبان پس از ثبت شکایت این داوطلبان براساس قانون و فرآیند انتخابات از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن به مدت ۳۰ روز بررسی را انجام می‌دهد.

نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم از سوم تا نهم اسفند به مدت ۷ روز زمان برای تبلیغات دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.