برگزاری آیین بزرگداشت شهادت سردار دل‌ها و ۳۷۱ شهید ورزشکار در بام ایران

آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و ۳۷۱ شهید ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا و بزرگداشت یاد و خاطره سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان و ۳۷۱ شهید ورزشکار استان، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ضربه فنی رژیم صهیونیستی از سوی گروه جهادی حماس غیرقابل جبران است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بعد از ضربه فنی و شکستی که خورده و غیرقابل جبران است، به هر روش ددمنشانه‌ای از هدف گرفتن مردم بیگناه و زنان و کودکان بی دفاع تا شهادت فرماندهان جبهه مقاومت و مردم در گلزار شهدای کرمان، با ترور کور دست می‌زند تا خودش را نجات دهد.

سردار اکبری اضافه کرد: بر اساس فرمایشات امام خمینی (ره)، ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و ملت ما در عرصه‌های مختلف از دفاع مقدس تا مقابله با گروه‌های تکفیری و داعش تا فتنه‌های گوناگون، این موضوع را نشان داده اند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تأثیرات فراملی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در سال ۹۸، بیان داشت: انسجام ملت ما با این شهادت‌ها بیشتر می‌شود.

سردار اکبری هدف از برگزاری این محفل را تجدید بیعت ورزشکاران با آرمان‌های والای ۳۷۱ شهید ورزشکار استان دانست و خطاب به جوانان ورزشکار حاضر در مراسم، بیان داشت: حاج قاسم فردی مثل من و شما بود و زمان جوانی برای تأمین معیشت خانواده کارگری می‌کرد و در زمان انقلاب به مبارزین انقلاب پیوست و از انقلاب حمایت کرد و بعد از تشکیل سپاه بعنوان عضوی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پذیرفته شد و در دوران دفاع مقدس بعنوان فرمانده گروهان، گردان، تیپ و لشگر و بعد هم فرمانده بنام نیروی قدس سپاه شد.

وی گفت: شهید سلیمانی قابل دست یابی است و قطعا مکتب این شهید برای ما یک مدرسه و محل آموزش است. شهید سلیمانی ابتدا زمینی بود و بعد آسمانی شد. فکر نکنید شهدا ابتدا آسمانی بودند؛ بلکه کار کردند و خودسازی کردند تا آسمانی شدند و در این راه زجر و ملالت‌های زیادی کشیدند.

سردار اکبری افزود: حاج قاسم بعد از انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ سال تلاش و کوشش کرد و روز‌های متمادی در کردستان، خوزستان، شامات، شرق و غرب و هرجایی از دنیا که نیاز به حضور او بود، برای نجات مظلومین تلاش کرد.

وی بیان کرد: معاندین و دشمنان نیز کار می‌کنند و شهادت حاج قاسم و ترور کور زائران مرقد ایشان دیروز در کرمان، کار کسانی است که تکفیری‌ها و داعش را بوجود آوردند. کار کسانی است که ضد انقلاب از شرق تا غرب کشور را بوجود آوردند. این‌ها دست آموز آمریکا و انگلیس و صهیونیسم هستند.

سردار اکبری تصریح کرد: شکست اسرائیل توسط گروه جهادی حماس غیرقابل جبران است و با هر ترفند و شکلی ازجمله؛ به شهادت رساندن مردم مظلوم غزه، سوریه، یا ایران؛ نمی‌تواند شکستش را جبران کند.

وی با توصیه به جوانان برای مطالعه سیره شهدا بویژه شهید سلیمانی، گفت: پیام خون شهدا، وحدت و انسجام ملت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار