سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رابطه ایران و مصر می‌تواند برای منطقه حیاتی باشد

عمویی گفت: با توجه به موضوعاتی مثل فلسطین و حمله رژیم صهیونیستی به غزه ضرورت ارتباط بیشتر با کشور‌های اسلامی از جمله دو کشور ایران و مصر وجود دارد.

در ماه‌های اخیر نظم جدیدی در منطقه غرب آسیا در حال شکل‌گیری است و به نظر می‌رسد پس از توافق تهران-ریاض، یکی دیگر از گره‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در حال باز شدن باشد.

پس از چهار دهه قطع روابط دیپلماتیک تهران و قاهره، اینک اراده در سران دو کشور برای ازسرگیری مناسبات بیش از هر زمانی جدی است؛ تصمیمی که برایند مجموعه‌ای از تردد‌ها و گفتگو‌های دیپلماتیک و اقدامات میانجیگرانه از سوی کشور‌هایی همچون عراق و عمان بود

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با روابط ایران  و مصر گفت: روابط در حال حاضر در سطح دفاتر حفاظت منافع میان جمهوری اسلامی ایران و مصری‌ها ارتباط بر قرار است. البته با توجه به موضوعاتی مثل فلسطین و حمله رژیم صهیونیستی به غزه ضرورت ارتباط بیشتر با کشور‌های اسلامی از جمله دو کشور ایران و مصر وجود دارد.

وی گفت: به همین جهت شاهد تماس تلفنی میان روسای جمهور دو کشور بودیم و روئسای مجالس هم در حاشیه اجلاسی‌های بین المللی با هم ملاقات کردند.

عمویی ادامه داد: فکرم می‌کنم که مصر هم از تقویت ارتباط با جمهوری اسلامی منتفع خواهد شد و نتیجه می‌تواند در جهت تقویت مناسبات در موضوعات مشترک بین المللی برای مردم مسلمان منطقه مفید باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار