تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

کمیسیون اروپا بزرگترین شرکت الماس جهان و مدیر عامل آن را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، اتحادیه اروپا طیف گسترده‌ای از تحریم‌های را علیه روسیه اعمال کرده است. با این حال، با ادامه یافتن جنگ و ناتوانی اوکراین در بهره بردن از تسهیلات غرب برای برتری در جبهه‌های نبرد، اکنون مقامات بروکسل اقدام به اعمال تحریم‌های نمادین علیه مسکو کرده اند. 

به گزارش تله تریدر، شورای اروپا امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به منظور تضعیف اقتصاد این کشور به دلیل جنگ اوکراین اعمال شد.

تحریم‌های جدید شامل قرار گرفتن نام شرکت آلروسا (PJSC Alrosa) و پاول اکسی یف، مدیر عامل این شرکت در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا می‌شود. 

شرکت روسی آلروسا بزرگترین تولید کننده الماس در جهان محسوب می‌شود که به تنهایی ۹۰ درصد از الماس‌های تولید شده در فدراسیون روسیه را به خود اختصاص داده است. 

در بیانیه این اتحادیه آمده است: این شرکت یکی از واحد‌های اقتصادی بزرگ است که درآمد قابل توجهی را در اختیار دولت روسیه قرار می‌دهد. 

این بیانیه می‌افزاید: تحریم‌های جدید ممنوعیت واردات الماس از روسیه به عنوان بخشی از دوازدهمین بسته تحریم‌های اقتصادی و تحریم اشخاص روسی که در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ به دلیل جنگ اوکراین علیه مسکو وضع شد را تکمیل می‌کند. تحریم حوزه الماس روسیه بخشی از تلاش‌های جهانی گروه ۷ به منظور همکاری‌های جهانی برای محروم ساختن مسکو از درآمد‌های این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
تحریم کره شمالی و چین به عنوان تامین کنندگان تسلیحات روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
تضعیف اقتصادی و فروپاشی اقتصادی روسیه در دستور کار قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
ممنوعیت واردات طلا و آلومینیوم روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
منع واردات الماس روسیه
آخرین اخبار