روند توزیع و قیمت گذاری مرغ در قم نیاز به اصلاح دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر لزوم اتخاد تدابیر لازم برای تامین کالا‌های اساسی ایام پایانی سال گفت: روند توزیع و قیمت گذاری مرغ در قم باید اصلاح شود.

سید علی اکبر غلامیان در سیزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان قم با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و همچنین سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: شهید سلیمانی نمونه بارز یک انسان الهی و خادم مردم، نظام و انقلاب و دین خدا بود که همه مردم و مسئولان باید از این شهید بزرگوار الگو بگیریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر اهمیت نظارت بر بازار ایام پایانی سال افزود: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک در ماه‌های آتی باید تمام شرایط برای ایجاد یک بازار آرام و پر از کالا در قم ایجاد شود.

او  با ذکر این مطلب که باید تورم مضاعف را در قم از بین ببریم گفت: موضوع کلان تورم یک بحث است و گرانی مضاعفی که به دلیل عدم نظارت و سودجویی‌ها و مدیریت ضعیف ایجاد می‌شود بیشتر از گرانی اصلی مضر است و باعث دلسرد شدن مردم می‌شود.

غلامیان عنوان کرد: این جلسات بر اساس ارائه گزارشات و پایش روزانه اوضاع بازار است، ولی اگر مدیران استان، اصناف و بازرسان صنفی تلاش وافر و اثر بخشی نداشته باشند قطعاً نتیجه بخش نخواهد بود.

او افزود: دغدغه شبانه روزی مسئولان استان حل مشکلات مردم و آسایش آن‌ها است، ولی اگر همه بخش‌ها در کنار هم نتوانند فعالیت هم را پوشش دهند مشکلی برطرف نخواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: یکی از چالش‌های مهم استان قم، مساله عدم نظارت در پخش و توزیع مرغ و گوشت است که متأسفانه مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده و موجب چند نرخی شده است.

او با اشاره به برگزاری جلسات نظارتی و فعال کردن تیم‌های نظارت بر بازار بیان کرد: طبق دستور استاندار همه دستگاه‌های متولی باید با قدرت در این زمینه ورود کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: باید چرخه‌های فسادزا در شبکه توزیع و فروش کالا‌های اساسی شناسایی و نابود شود و این گونه جلسات با حضور فعالان اقتصادی و اصناف و گروه‌های فعال مدیریتی در حوزه اقتصاد برای یافتن گلوگاه‌هایی است که می‌توانند فساد را از بین ببرند تا معیشت مردم درگیر چند نفر سودجو قرار نگیرد.

وی اظهارکرد: اینکه فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای قم مرغ ندارند یک سوال بزرگ است که قطعاً در زمینه توزیع از کشتارگاه به سطح شهر یک مشکل بزرگ وجود دارد.

وی گفت: هدف ما نظارت عالیه است و اولین ناظران باید از سوی اصناف و مردم باشند. در زمینه تولید هم باید همه تلاش خود را صرف افزایش تولید بیش از پیش کنیم تا ضمن حمایت از چرخه تولید نیاز کمتری به ورود مرغ و برخی اقلام از خارج استان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار