هدفگذاری اجرای عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اجرایی شدن عملیات ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در استان تا پایان امسال خبر داد.

میثم آذرسا گفت: از ابتدای ابلاغ قانون نهضت ملی مسکن و اقدام ملی تاکنون در خوزستان حدود ۱۲ هزار واحد مسکن عملیاتی شده است و با توجه به تامین زمین و طرح‌هایی که ظرف چند ماه اخیر فعال‌سازی شده‌اند تا پایان امسال در استان این آمار به حدود ۳۰ هزار واحد خواهد رسید.

او می‌گوید: به منظور اجرای این طرح در استان تفاهم‌نامه دو جانبه برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی میان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شرکت سکاف منعقد شده است.

آذرسا می‌گوید: براساس این تفاهم نامه، در فاز نخست این تفاهم‌نامه برای ساخت یکهزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در شهرستان ماهشهر زمین مورد نیاز به این شرکت جهت ساخت مسکن تحویل داده شده و قرار است این شرکت در مجموع در سراسر استان ۱۵ هزار واحد مسکن بسازد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در بحث طرح جوانی جمعیت هم موضوع جدی بحث تامین زمین در استان بود که در اکثر شهر‌های استان تامین زمین انجام شده است و زمین‌های تامین شده به محض تفکیک و قطعه‌بندی به متقاضیان در استان خوزستان تخصیص می‌یابد.

این مقام مسئول از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۸۶ هزار نفر در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد زمین لازم برای ساخت در شهر‌های استان فراهم شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۲:۴۲ ۱۳ دی ۱۴۰۲
ساخت شهری جدیدی حدفاصل اهواز تا سربندر در کنار مسیر آزادراه خلیج فارس خیلی عقلانی و منطقی و آینده دار بنظر می‌رسد خواهشاً مسولان استان بفکر ساخت شهر جدید در این مسیر بسیار طلایی و آینده دار باشند