در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بورس تهران به دنبال راه اندازی صندوق پوشش ریسک است

مدیرعامل بورس تهران گفت: هدف اساسی صندوق پوشش ریسک این است که علاقمندانی که می‌خواهند از بازار‌های مشتقه استفاده کنند بتوانند در این بازار ورود کنند.

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بحث ایجاد صندوق پوشش ریسک را از طریق درخواست یکی از نهاد‌های مالی شروع کردیم و اقدامات مطالعاتی آغاز شد و تمام مستندات آن به سازمان بورس ارائه شده است. سازمان بورس باید مجوز آن را بدهد و با صحبت‌های انجام شده همکاران سازمان بورس با راه اندازی موافق هستند.

این مقام مسئول گفت: هدف اساسی صندوق پوشش ریسک این است که علاقمندانی که می‌خواهند از بازار‌های مشتقه مانند بازار اختیار معامله استفاده کنند بتوانند در این بازار ورود داشته باشند، اما از طریق مدیرانی که تخصص دارند.

او افزود: اولین نکته در خصوص صندوق پوشش ریسک دسترسی داشتن است. علت تاکید ما این است که اگر این صندوق صدوری و ابطال شود خیلی دسترسی مردم به این صندوق‌ها راحت نباشد، اما زمانی که به شکل ETF  وارد بازار سرمایه شود تمام افرادی که دوست دارند سطحی از ریسک را تقبل و از این بازار استفاده کنند می‌توانند واحد‌های این صندوق‌ها را خریداری و بیشترین فعالیت‌ مدیران این صندوق بناست در بازار ابزار‌های نوین باشد.

او می‌گوید: یکی از دلایل رغبت ما این است که برخی افراد تمایل دارند در این بازار‌ها فعال باشند، اما دانش کافی ندارند. بورس تهران بر اساس رسالت خود به دنبال راه اندازی صندوق پوشش ریسک است و امیدواریم با مساعدت سازمان بورس مجوز این صندوق به آن نهاد مالی داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۰:۴۶ ۱۵ دی ۱۴۰۲
شامل بانک‌ دی که مشکل لغوپذیرش داره هم میشود؟!
آخرین اخبار