بهره‌مندی ۶۱ خانوار روستایی در زهک از آب آشامیدنی پایدار

مدیر امور آب و فاضلاب زهک از بهره‌مندی ۶۱ خانوار روستایی از آب آشامیدنی پایدار خبر داد.

غلامحسین لکزائیان‌پور  مدیر امور آب و فاضلاب زهک گفت: خیران و گروه‌های جهادی در اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع آب روستا‌ها و تأمین مخازن ذخیره آب برای مشترکانی که در مناطق مرتفع روستا‌ها ساکن هستند ورود کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به شرایط آبی و تشدید خشکسالی در منطقه سیستان و ضرورت اقدامات مقابله‌ای برای تأمین آب آشامیدنی پایدار، امور آبفای زهک با برگزاری همایش و جلسات آموزشی در مدارس و مساجد روستاها، در صدد فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب و تشویق شهروندان به همکاری با شرکت آب و فاضلاب در جهت مدیریت بهینه منابع آبی و رعایت الگوی مصرف است.

وی افزود: نصب شیر‌های فشاری کاهنده مصرف آب در برخی مدارس شهرستان نیز به‌صورت پایلوت در آینده نزدیک انجام خواهد شد.دیر امور آب و فاضلاب زهک تصریح کرد: با اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب آشامیدنی در سطح شهرستان به متراژ ۲۰۰ متر، ضمن جلوگیری از هدررفت آب و رفع افت فشار آب در شبکه، ۲۸ خانوار از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: با توسعه بیش از ۳۷۰ متر شبکه توزیع آب در روستا‌های عباس رستم، تپه دز زمان خان، براهویی و شهر جزینک تعداد ۳۳ خانوار از آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

برچسب ها: آبرسانی ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار