سرتیپ فخری: دانشگاه هوایی شهید ستاری قطب پهپادی کشور است

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: در نیروی هوایی ارتش شاهد رشد و جهش بسیار خوبی در حوزه پهپاد هستیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا مروی‌نام در اولین نشست تخصصی و هم‌افزایی در دیدار با امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با اشاره به تحولات اخیر در حوزه پهپاد اظهار کرد: در نیروی هوایی ارتش شاهد رشد و جهش بسیار خوبی در حوزه پهپاد هستیم و امروز دانشگاه هوایی شهید ستاری قطب پهپاد کشور است و تمامی مراحل آموزش در همین دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: امروزه کاربرد و نقش پهپاد علاوه بر امور نظامی در نقشه‌برداری و تهیه نقشه از مناطق شهری، شهرک‌ها و مناطق روستایی و صعب‌العبور اساسی بوده و یکی از مزایای تهیه نقشه از مناطق غیرشهری به وسیله پهپاد سرعت عمل بالا در تهیه نقشه است.

فرمانده دانشگاه شهید ستاری ادامه داد: دانش هوایی در دو حوزه سنجش از دور و سامانه‌های موقعیت‌یاب و ناوبری نیازمند داده‌های ماهواره‌ای هستند که پهپاد‌ها نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم مروی نام اظهار کرد: بی‌شک ماحصل این هم‌افزایی و تداوم نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان هر دو سازمان می‌تواند برکات بسیاری را برای دانشگاه هوایی شهید ستاری به ارمغان آورد.

دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در حوزه فضایی و پهپادی مرجع است

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح نیز در این دیدار گفت: اطلاعات مکانی در تمامی جنگ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دانشجویان و فرماندهان نظامی برای اینکه بتوانند در میدان رزم موفقیت کسب کنند، باید از اطلاعات مکانی برخوردار باشند.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در حوزه فضایی و پهپادی مرجع است، افزود: امروز با پیشرفت‌هایی که در عرصه فضایی به دست آمده است فناوری‌ها و توانمندی‌های فضایی و پهپاد‌ها به کمک نیرو‌های مسلح آمده و در کنار آن سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزار‌ها مربوط به اطلاعات مکانی در داخل کشور تولید شده و می‌تواند به پیشرفت کشور در این عرصه کمک کند.

وی اظهار کرد: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح به دنبال این است تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌ها، مسئولیت خود را به بهترین شکل ممکن برای خدمت‌رسانی به دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح به‌خصوص دانشگاه هوایی شهید ستاری در بحث سامانه‌های موقعیت‌یابی و ناوبری انجام دهد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح طراحی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در سطوح راهبردی و بهره‌گیری از سرمایه انسانی، علمی و پژوهشی را یکی از اقدامات این سازمان در تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ دی ۱۴۰۲
پیشرفت‌های ایران در حوزه فضا این پیام را برای دیگر کشورها دارد که اولا جمهوری اسلامی علاوه ‌بر توانایی ارسـال موجود زنـده برای ثبت داده‌های مختلف، از توان موشـکی کافی نیز برای این مهم برخوردار است.ثانیا توانایی ایران اسلامی در این حوزه در حدی است که بازدارندگی ایجاد کرده و امکان تهدید کشورمان وجود ندارد.
آخرین اخبار