رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

۳۰ درصد سردفترداران بانوان هستند

رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: ۳۰ درصد سردفترداران بانوان هستند و زنان در عرصه‌های مختلف حقوقی نقش‌آفرینی کرده‌اند و در قضاوت و وکالت خوب درخشیدند.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در آیین تحلیف سومین گروه سر دفتران جدید الاانتصاب با تاکید براینکه در تمام مناصب حقوقی باید عدالت رعایت شود، افزود: در این مراسم ۲۰۵ بانو سردفتر تحلیف می‌شوند.

وی اظهار داشت: در منصب سر دفتری کمترین تخلفات گزارش شده مربوط به بانوان سردفتر است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸ هزار ۵۷۱ نفر سردفتر شاغل در کشور حدود ۲ هزار و ۹۷ نفرشان سردفتر خانم هستند، افزود: معادل ۳۰ درصد از سردفتران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که از حقوقدانان آگاه و فرهیخته هستند.

بابایی گفت: امیدواریم حضرت زهرا (س) و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری وی از جمله صداقت، الگوی بانوان سردفتر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تنظیم سند برای اموال منقول و غیرمنقول از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: امیدواریم در همه امور محوله‌تان صداقت داشته باشید.

رئیس سازمان ثبت افزود: امروز مراسم تحلیف ۲۰۵ بانوی سردفتر برگزار می‌شود که بدون گذراندن دوره کارآموزی ابلاغ خود را می‌گیرند چراکه تراز علمی خوبی داشته و با سامانه‌ها و تنظیم اسناد مختلف در دفاتر اسناد آشنایی داشتند.

وی با بیان اینکه قانون تسهیل شرط نمره علمی را برای سردفتران در نظر گرفته و بحثی از دوره کارآموزی نکرده است، گفت: امروزه دفاتر کارکردی سنتی ندارند و به‌صورت الکترونیکی اداره می‌شوند. هم اکنون ۱۵ سامانه در دفاتر اسناد رسمی داریم که سردفتردار باید با کارکرد آن‌ها آشنا باشد.

بابایی تاکید کرد: همه ۱۵ سامانه موجود در دفاتر اسناد به صورت ماهانه و فصلی بروز رسانی می‌شوند. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا کسی تنها با گذراندن آزمون می‌تواند پروانه فعالیت در دفاتر اسناد را بگیرد؟ خیر، قطعا باید بر این سامانه‌ها و ۸۰ نوع سندی که در دفترخانه‌ها تنظیم می‌شوند؛ تسلط داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت خطاب به حاضران در جلسه گفت: هرگاه ابهامی داشتید، سندی را تنظیم نکنید و به سردفتر دیگری بسپارید. سعی کنید همواره علم و اطلاعات خود از ۸۰ نوع سندی که باید نسبت به آن‌ها تسلط داشته باشید را بروز کنید و از همکاران باتجربه خود مشورت بگیرید تا مشکلی در تنظیم اسناد پیش نیاید.

بابایی با تاکید براینکه سعی کنید از سردفتران خوشنام باشید، افزود: سعی کنید در دوره کاری خود نظم، شئونات اسلامی و احترام به مراجعان را رعایت کنید چراکه از این پس، جزوی از خانواده قوه قضاییه محسوب می‌شوید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۲ دی ۱۴۰۲
تبریک به همه عزیزان انشالله موفق باشن .
آخرین اخبار