ضعف شهرداری‌های خراسان شمالی در دفع و تفکیک زباله‌

شهرداری‌های خراسان شمالی در دفع و تفکیک زباله‌های شهری نمره قبولی نمی‌گیرند و برخی از شهرداران به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  گفت: شهرداری‌های خراسان شمالی در دفع و تفکیک زباله‌های شهری نمره قبولی نمی‌گیرند و برخی از شهرداران به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

رضا شکاریان گفت: فقط شهرداران شیروان، جاجرم، راز، اسفراین و قاضی، مجوز محیط زیست برای دفع و تفکیک از مبدا زباله را دریافت کرده اند.

اوگفت: برخی از شهرداری ها، از جمله شهرداری بجنورد با هدف تسریع در انجام و بهبود فرایند دفع استاندارد و تفکیک صحیح زباله، برای دریافت تسهیلات لازم، به صندوق ملی محیط زیست معرفی شده اند. 

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در این گفتگو با اشاره به جمع آوری روزانه ۱۲۵ تا ۱۳۰ تن زباله در شهر بجنورد، گفت: تنها حدود ۴ و نیم درصد از این زباله ها، تفکیک می‌شود.

مجید شادکام از فعالیت ۴ مرکز دریافت زباله و ۱۱ خودروی جمع آوری و پرس زباله در شهر بجنورد خبر داد و گفت : ۲ هزار خانوار نیز مشترک سازمان جمع آوری و مدیریت پسماند شهرداری بجنورد هستند و در تفکیک زباله از مبدا به شهرداری کمک می‌کنند.

او گفت : کارخانه کمپوست بجنورد در حال حاضر تعطیل است، براساس قانون، تعیین محل دفع زباله و احداث کارخانه کمپوست و تامین اعتبارات لازم برای انجام این کار باید از سوی وزارت کشور انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.