نامه رئیس جمهور چین به بایدن و کیم جونگ اون

شی جین پینگ امروز طی نامه‌ای سالگرد استقرار روابط دیپلماتیک با آمریکا و کره شمالی را گرامی داشت.

رقابت‌های امنیتی میان آمریکا و چین هر روز آشکارتر شده و دو طرف فراتر از حوزه‌های نظامی، در مقوله‌هایی همچون فناوری، تجارت و سیاست بین المللی تلاش برای تفوق خود را نمایان می‌سازند. با این حال، اقتصاد‌های اول و دوم جهان به خوبی می‌دانند وابستگی اقتصادی موجود میان دو طرف باعث شده آسیب به یکی، دیگری را نیز متضرر کند. از این رو، تعجبی ندارد که طرفین به دنبال کاهش تنش‌ها هستند. 

به گزارش تله تریدر، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین امروز (دوشنبه) به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد استقرار روابط دیپلماتیک با آمریکا به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور نامه‌ای ارسال کرد. 

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین در این باره اعلام کرد: شی جین پینگ در این نامه از آمادگی و تمایل خود برای همکاری با دولت بایدن به منظور بهبود همکاری‌های دوجانبه خبر داد. 

در این نامه آمده است: تاریخ این موضوع را ثابت کرده است که احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری‌های برد - برد بهترین راهکار برای چین و آمریکا به عنوان دو ابرقدرت جهانی است. 

شی جین پینگ از بایدن خواست نتایج نشست مشترک دو طرف در ماه نوامبر ۲۰۲۳ را اجرایی کرده و اقداماتی قاطع در جهت گسترش ثبات و روابط پایدار میان چین و آمریکا بردارد.

در سوی دیگر، شی جین پینگ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد مناسبات تجاری خود اقدام به تبادل نامه به یکدیگر نمودند. 

در این نامه دو طرف سال ۲۰۲۴ میلادی را سال دوستی میان کره شمالی و چین نامیدند. 

در این نامه آمده است: دو کشور و دو حزب (کمونیست) به روابط نزدیک خود در تمامی حوزه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سال جدید میلادی ادامه داده و دوستی‌های خود را در این سال تعمیق خواهند بخشید.

برچسب ها: کره شمالی ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار