رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از رشد ۲۳۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در این استان خبر داد.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۵۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰ درصد رشد داشته است.

او همچنین میزان سرمایه گذاری و جواز تأسیس صادره در سال گذشته را ۱۲۸ مورد اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۱۱۹ جواز تأسیس صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، علت این کاهش نبود زیرساخت ها، کمبود زمین و معضلات محیط زیستی بوده است.

پورحیدری سرمایه‌گذاری برای جواز‌های صادر شده را ۷ هزار و ۲۹ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: پیش بینی اشتغال جواز‌های تأسیس صادره ۳ هزار و ۴۹۰ نفر است که با راه‌اندازی این واحد‌های صنعتی اشتغال مناسبی را در حوزه صنعتی در استان شاهد خواهیم بود.

او همچنین گفت: در ۹ ماهه امسال، ۱۵۸ واحد صنعتی وارد چرخه تولید شده اند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسید که رشدی بیش از ۲۵ درصدی را در تعداد واحد‌های تولیدی ایجاد شده شاهد هستیم.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صمت گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اشتغال ایجاد شده در واحد‌های تولیدی به بهره‌برداری رسیده ۱۴۰۲ را ۸ هزار و ۲۵۲ نفر اعلام کرد و افزود: این استان از نظر اشتغالزایی رشد ۳۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.