۷۹۴ فرصت شغلی در واحدهای کشاورزی لرستان احیا شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۳۹ واحد راکد و نیمه تعطیل صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به چرخه تولید بازگشته که با این اقدام ۷۹۴ فرصت شغلی این واحدها دوباره احیا شده است.

سید عماد شاهرخی ضمن بیان اینکه سهمیه تعهد شده اشتغال ایجادی و تثبیتی ۱۴۰۲ جهاد در سامانه " رصد" سه هزار و ۳۸ نفر بود، تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۱۳ نفر معادل ۷۳ درصد در این سامانه ثبت و محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد موافقت های اصولی صادر شده در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی لرستان ۵۳۴ مورد است که ۴۷۴ واحد از این تعداد به مجوز تاسیس دست یافته اند و ۲۰۶ پروانه بهره برداری صادر شده است.

شاهرخی با اشاره به ثبت ۲۰ مورد برند سازی ( نام تجاری) در صنای بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی لرستان گفت: ۱۳ واحد جدید در دولت سیزدهم احداث شده است و پنج واحد نیز همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی همچنین بیان کرد: سهم این سازمان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ (وام ارزان اشتغالزایی) یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۱۲۵ طرح با برآورد اعتبار سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال به بانک های عامل کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق امید معرفی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۵۹ طرح موفق به دریافت یک هزار میلیارد ریال وام شده اند و مابقی این اعتبارات نیز تا ۲ هفته آینده به ۲ طرح پیشران بزرگ کشاورزی استان پرداخت می شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.