۲.۵ میلیون متر مکعب چوب از طریق زراعت تأمین می‌شود

مجری طرح زراعت چوب گفت: بنابر آمار سالانه ۲ تا ۲.۵ میلیون متر مکعب چوب از محل زراعت چوب و مابقی واردات و هرس درختان باغی تامین می شود.

کامران پورمقدم گفت: بنابر آمار سالانه ۲ تا ۲.۵ میلیون متر مکعب چوب از محل زراعت چوب با گونه‌های سریع الرشد از طریق همکاری بخش دولتی و خصوصی تامین می‌شود.

به گفته او، طرح زراعت چوب نیازمند یک سری طرح‌های حمایتی و تسهیلاتی تحت عنوان کمیته‌های فنی و اعتباری است، کمااینکه بخشی از این طرح در قالب پرداخت تسهیلات به متقاضیان انجام می‌شود.

پورمقدم ادامه داد: توزیع نهال‌های اصلاح شده رایگان از جمله حمایت‌هایی است که از متقاضیان انجام می‌شود، اما برای تامین چوب مورد نیاز صنایع نیاز است که تعداد نهال‌های تولیدی افزایش یابد.

مجری طرح زراعت چوب با بیان اینکه صنایع چوب با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند، افزود: بنابر آمار سالانه ۵.۵ تا ۶ میلیون متر مکعب چوب در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، درحالیکه نیاز واقعی صنایع در صورت استفاده حداکثری از ظرفیت اسمی ۱۲ میلیون متر مکعب است.

او  گفت: مابقی نیاز صنایع چوب از طریق واردات خرده چوب، بخشی الوار و چوب آلات با قطر کم و بخش دیگر هرس درختان باغی تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۰ دی ۱۴۰۲
کجا نهال رایگان می‌دهند؟ آب نیست ، خشکسالی آمده
آخرین اخبار