اجرای طرح ایمنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در اصفهان

برای افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش حوادث جاده‌ای طرح آشکارسازی ۱۶ هزار وسیله سنگین و نیمه سنگین در جاده‌های استان اصفهان در حال اجرا است.

رئیس ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در این طرح وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به منظور بهتر دیدن شدن در شب آشکارسازی می‌شوند، گفت: آشکارسازی وسایل نقلیه سنگین به صورت چسباندن دو عدد برچسب شبرنگ استاندارد دارای بازتاب مناسب و ابعاد مناسب در انتهای وسیله نقلیه امکان‌پذیر است.


معید ذهبیون افزود: با توجه به سرعت کمتر وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نسبت به خودرو‌های سواری، در اثر اختلاف سرعت ایجاد شده، تصادفات زیادی از نوع جلو به عقب یک خودروی سواری با یک خودروی سنگین به خصوص در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و عمدتا در شب هنگام که نور کافی وجود ندارد، اتفاق می‌افتد.


او  گفت:در صورتی که رانندگان سواری بتوانند در مدت زمان کافی عکس العمل لازم را انجام دهند و نسبت به کنترل فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی اقدام کنند، از تصادف جلوگیری به عمل می‌آید و لذا نصب مارکر شبرنگ بر روی وسایل سنگین تاثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد.


ذهبیون افزود: طرح آشکارسازی وسایل سنگین و نیمه سنگین در سال جاری به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش حوادث جاده‌ای در محور‌های استان اصفهان، با تهیه و نصب برچسب شبرنگ بر روی ۱۶ هزار وسیله نقلیه در استان، با هزینه‌ای بیش از ۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار