سازمان ملل: مردم در غزه ناامید و مایوس به دنبال غذا هستند

توماس وایت گفت: مردم غزه گرسنه هستند و آن‌ها به غذای بیشتری نیاز دارند و باید به غزه محاصره شده آذوقه بیشتری وارد شود.

توماس وایت آژانس امدادرسانی و کاریابی ویژه پناهندگان فلسطینی (آنروا) روز شنبه با انتشار فیلمی که نشان می‌دهد مردم در شهر غزه درحال دویدن به دنبال کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه هستند، اعلام کرد که مردم ناامید و مایوس به دنبال غذا هستند.

"الجزیره انگلیسی" وی افزود: مردم گرسنه هستند و آن‌ها به غذای بیشتری نیاز دارند و باید به غزه محاصره شده آذوقه بیشتری وارد شود.

این آژانس در بخش دیگری با توضیح شرایط وخیم غذایی غزه اعلام کرد: مردم غزه برای بقا، یافتن غذا و آب هر روز مباره می‌کنند.

پیش از این رئیس امدادرسانی سازمان ملل ناامیدی از دریافت کمک‌ها به غزه را تشریح کرد و با بیان اینکه بحران شدید گرسنگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است، گفت که غزه در «وضعیتی غیرممکن» قرار دارد.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز جمعه به وقت محلی گفت: «این یک وضعیت غیرممکن برای مردم غزه و کسانی است که سعی در کمک به آن‌ها دارند.»

وی چالش‌های ارائه کمک به مردم غزه را «بمباران‌های مداوم، جاده‌های آسیب دیده، تیراندازی به کاروان‌ها و تاخیر در ایست‌های بازرسی» را دانست و گفت: «کمک رسانی به غزه اصلا کار آسانی نیست. سه لایه بازرسی قبل از ورود کامیون‌ها انجام می‌شود.»

آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های امدادی می‌گویند که تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه می‌شوند برای رفع نیاز‌های اولیه مردم کافی نیست.

پیش از جنگ، بر اساس گزارش سازمان ملل، به طور متوسط روزانه ۴۵۵ کامیون حامل کالا‌های تجاری به غزه تحویل داده می‌شد.

این در حالی است که روز پنجشنبه در مجموع ۱۰۳ کامیون از طریق گذرگاه رفح از مصر وارد غزه شد که ۸۰ کامیون کمک رسانی و ۲۳ کامیون حامل کالا‌های تجاری بودند.

همزمان ارتش اسرائیل روز پنجشنبه از ساکنان بیشتری خواست تا با ادامه حملات خود، بخش‌هایی از مرکز غزه را تخلیه کنند.

گریفیتس افزود: "جمعیت آسیب دیده و خسته در منطقه کوچکتری جمع شده‌اند. جنگ باید متوقف شود. "

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۲۱ هزار و ۳۲۰ فلسطینی بر اثر حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۷:۵۰ ۱۰ دی ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : جمیع سران رهبران ژنرالهای مقاومت اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید سریعاً نقشه ایی کاربردی پیشرفته طراحی کنند سریعا عملیات اجرایش کنند در فلسطین محاصره غزه مظلوم مقاوم مومنین مسلمین حزب الله را با هر روش ممکن و غیر ممکن با توکل بر خداوند جل جلاله بشکنند و به وفور کمکهای معیشتی غذاهای مختلف آب دارو سوخت را به دست تمامی مردم غزه به صورت مستمر شبانه روزی برسانند با هر روشی باید از زمین آسمان دریا به مردم غزه کمکهای مختلف و به وفور ارسال شود کماندو تکاور رنجر چیرک هم همزمان اعزام شود باید از شمال فلسطین و شرق غرب جنوب فلسطین حرکت تهاجمی تصرف فتح اراضی اشغالی را آغاز کنید و محاصره را بر صهیونیستهای جنایتکار اشغالگر سفاک تنگ تنگتر کنید به اذن الله خداوند جل جلاله نابودیشان بسیار نزدیک است . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی غربی . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار