تائید فروش سلاح‌های آمریکایی بیشتر به رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه آمریکا با وجود برخی مخالفت‌ها در کنگره و سنای این کشور، فروش سلاح‌های آمریکایی بیشتر به رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استفاده از اختیارات قانونی خود که به این وزارتخانه اجازه می‌دهد برای فروش تسلیحات کنگره آمریکا را دور بزند، بدون کسب موافقت قانونگذاران این کشور رأساً با فروش یک محموله تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.

به گزارش گاردین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به نمایندگان کنگره این کشور اعلام کرد که برای دومین بار در طول ماه جاری از اختیارات قانونی خود برای فروش اضطراری یک محموله تسلیحاتی شامل قطعات مورد استفاده در ساختن گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری و به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: ایالات متحده به امنیت (رژیم) اسرائیل متعهد است و حصول اطمینان از توانایی اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیداتی که با آن‌ها مواجه است، برای منافع ملی آمریکا امری حیاتی به شمار می‌رود.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه ادعا کرده است که ما همچنان به شدت به اسرائیل تأکید می‌کنیم که آن‌ها نه تنها باید قوانین بشردوستانه بین‌المللی را رعایت کنند بلکه باید هر اقدام لازم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان را هم انجام دهند.

به نوشته گاردین، بلینکن تصمیم مشابهی را در ۹ دسامبر (۱۸ آذر) اتخاذ کرد و رأساً با فروش نزدیک به ۱۴ هزار گلوله تانک به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار به (رژیم) اسرائیل موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
آمریکا مدعی اصلی حقوق بشر در جهان هست، خدا لعنت کند آمریکا و آمریکاپرست ها را
آخرین اخبار