مقام پاکستانی: ۲۰۲۳ سال مهمی در روابط با ایران بود

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: بین تهران و اسلام آباد برنامه پنج ساله همکاری راهبردی تجاری امضا شده است.

«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی این وزارت خانه گفت: امسال (میلادی) سال مهمی در روابطمان با ایران بود.

زهرا بلوچ از توافق دوجانبه برای افزایش رایزنی‌های اقتصادی دو جانبه خبر داد و تصریح کرد: دو کشور دو پروژه «بازارچه مرزی پیشین» و «خط انتقال برق ۲۲۰ کیلوولت پولان-گابد» را در خرداد ماه سال جاری افتتاح کردند.

وی همچنین اذعان کرد که برنامه پنج ساله همکاری میان تهران و اسلام آباد امضا شد که پیش بینی می‌شود حجم تبادلات به ۵ میلیارد دلار هم برسد.

پاکستان، افغانستان باید چهار راه ارتباطی انرژی و تجاری منطقه باشد

ممتاز زهرا بلوچ اذعان کرد که پاکستان بار‌ها آرزوی خود را برای یک افغانستان صلح‌آمیز، مرفه، با ثبات و متصل ابراز کرده، تا این کشور همچون یک چهار راه ارتباطی تجاری و انرژی برای منطقه ظهور کند.

وی افزود: «اسلام آباد در رابطه با وضعیت افغانستان همچون یک حامی تلاش‌های منطقه‌ای، ملاقات‌ها و مذاکرات برای تقویت صلح در این کشور را به اشتراک گذاشت. اسلام آباد همچنان به مذاکره و تعامل با طالبان متعهد می‌باشد.»

این اظهارات در حالی بیان شد که گروه طالبان افغانستان بار‌ها بر مذاکرات برای رفع سوءتفاهم‌ها با پاکستان تاکید کرده است.

گفتنی است که دولت اسلام آباد معتقد است بار‌ها از سوی طالبان پاکستان در خاک افغانستان مورد هدف تروریستی قرار گرفته، اما مسوولان کابل همواره این مورد را رد می‌کنند.

«محسن بختیار» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در دیدار با دستیار وزیر امور خارجه چین بر همکاری امنیتی تهران-اسلام‌آباد و پکن تاکید کرد.

برچسب ها: هند ، پاکستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار