امدادرسانی هلال احمر گلستان به ۱۵۱ حادثه در آذرماه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از پوشش امدادی به ۱۵۱ حادثه در آذر ماه با مشارکت ۲۰۶ تیم عملیاتی هلال احمر استان خبر داد.

قاسم غریب‌آبادی با اشاره به حوادث آذر ماه گفت: در آذر ماه نیرو‌های عملیاتی هلال احمر استان از مجموع ۱۵۱ ماموریت امدادی به ۱۲۰ حادثه جاده‌ای و ترافیکی اعزام شدند و امدادرسانی کردند.

او افزود: ۴ حادثه کوهستان، ۳ مورد خدمات حضوری، ۷ مورد خدمات شهری، یک مورد خدمات مناسبتی، ۶ مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد طوفان، یک مورد ریزش آوار، یک مورد دریایی ساحلی و ۷ حادثه برف و کولاک از دیگر حوادث و خدمات آذر ماه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گفت: از اول تا ۳۰ آذر ۵۳۸ نیروی امدادی در قالب ۲۰۶ تیم با بکارگیری ۱۴۶ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه خودروی نجات، ۲۲ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در عملیات‌ها مشارکت داشتند.

او افزود: در این مدت ۴۹۴ نفر تحت تاثیر حوادث قرار گرفته و ۲۹۰ نفر از آن‌ها مصدوم شده و ۱۳۲ نفر توسط نیرو‌های هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال پیدا کردند، ضمن اینکه ۱۰ نفر اسکان داده شدند.

غریب آبادی گفت: در ماه گذشته هلال احمر مینودشت با ۳۴ حادثه، گرگان با ۳۱ حادثه و علی آباد کتول با ۱۷ حادثه بیشترین عملیات‌هایی بوده که پوشش داده اند.

وی افزود: پایگاه سه راهی گالیکش با ۲۷ حادثه، زیارت گرگان و النگ کردکوی هر کدام با ۱۳ حادثه و چاتال کلاله و پایگاه آق قلا هر کدام با ۹ حادثه بیشترین حوادثی بوده که پوشش داده شده است.

وی یادآور شد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان به رانندگان توصیه می‌شود ضمن اطمینان از سلامت خودرو و مجهز کردن به زنجیر چرخ، وضعیت ضدیخ خودرو را بررسی کرده و پیش از مسافرت از وضعیت هوا و راه‌ها آگاهی کسب کنند.

غریب‌آبادی با اشاره به طرح ملی امدادونجات زمستانه گفت: این طرح با مشارکت دستگاه‌های امدادی از ۲۱ آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد. مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان (EOC) با سرشماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس‌های اضطراری هموطنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.