علیزاده برمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شناسایی درآمد‌های پایدار مالیاتی راهکار رهایی بودجه از نفت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس برای تحقق بودجه بدون نفت اقدامات زیادی انجام داد و یکی از این اقدامات شناسایی درآمد‌های پایدار مالیاتی است.

علی‌اکبر علیزاده برمی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات انجام شده برای کاهش میزان وابستگی بودجه به درآمد‌های نفتی گفت: مجلس در کنار تلاش برای تحقق شعار بودجه بدون نفت اقدامات زیادی انجام داد و یکی از این اقدامات شناسایی درآمد‌های پایدار مالیاتی است.

وی ادامه داد: مجلس اقدامات دیگری هم انجام داد مثلا قانون مالیات بر عایدی سرمایه، سکه، دلار، خودرو و ملک را تصویب کردیم تا بدین وسیله از این منابع درآمدی هم مالیات اخذ کنیم و هم صرفا برای تامین بودجه به درآمد‌های نفتی وابسته نباشیم.

علیزاده برمی بیان کرد: سرمایه، سکه، دلار، خودرو و ملک که برخی از دلال‌ها آن‌ها را خرید و فروش می‌کنند برای این مشمول مالیات شده است که مثلا یک نفر به یکباره ۲۵ هزار سکه بهار آزادی خریداری کرده است و این سکه که زمانی ۱۰ میلیون بوده است بر فرض ۱۵ میلیون شده که این درآمد کلان در گذشته مشمول مالیات نمی‌شد، اما با این قوانین این مالیات‌ها هم مشمول قانون شد و تمام این اقدامات گام‌هایی در مسیر رسیدن به بودجه بدون نفت است.

علیزاده برمی با بیان اینکه در گذشته فرد ملک و املاک خریداری می‌کرد و بعد از افزایش قیمت بدون اینکه مالیاتی بدهد آن را به فروش می‌رساند، گفت: قانون بانک مرکزی در این مجلس بعد از ۵۰ سال تصویب شد و با تمام قدرت از بنگاه‌داری بانک‌ها جلوگیری می‌کند. بانک‌ها باید فقط کار بانکی انجام دهند. هم مجلس و هم دولت هر دو عزمشان جزم است که کشور را از وابستگی به فروش نفت خام نجات دهند.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار کرد: مالیات گرفتن به هیچ‌وجه منجر به افزایش مالیات‌ها نمی‌شود بلکه پایه‌های مالیاتی جدید شناسایی می‌شود. اقشار کم‌درآمد مثل کارمندان و کسبه جز نه‌تن‌ها مالیاتشان اضافه نمی‌شود بلکه معافیت‌های مالیاتی آن‌ها نیز افزوده می‌شود. درآمد را از پولدار‌ها می‌گیرند و به محرومان می‌دهند و به این ترتیب عدالت اجتماعی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: به‌عنوان مثال عزیزان صنعت ما که تولیدکننده بودند باید ۲۵ درصد درآمدشان را مالیات می‌دادند که در عرض دو برنامه، سالانه ۷ درصد به آن‌ها تخفیف مالیاتی داده شد یعنی به‌جای ۲۵ درصد ۱۸ درصد مالیات می‌دهند. این اقدام به معنی کاهش مالیات به نفع تولید و افزایش مالیات در جهت شناسایی فرار‌های مالیاتی است.

وی بیان کرد: مجموعه‌ها اگر دست به دست هم بدهند و مجلس قانون خوبی برای بودجه بنویسد و دولت هم اجرا کند به امید خدا اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد و پس از ده‌ها سال آرزوی ملت که نجات از وابستگی به نفت بود تحقق خواهد یافت.

علیزاده برمی گفت: برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ عدد پیش‌بینی شده برای مالیات نه‌تنها محقق شد بلکه ۱۰۳ درصد وصولی مالیات‌ها بود، زیرا فرار‌های مالیاتی شناسایی شد، به این وسیله می‌توان درآمد‌های نفتی را صرف زیرساخت‌ها در کشور کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۸ دی ۱۴۰۲
خرج مملکت رو مردم باید بدن پول نفتم سه میلیارد دلار سه میلیارد دلار بدن دزدا بخورن
Germany
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
مالیات بر مهریه هنگام طلاق فراموش نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۸ دی ۱۴۰۲
پس پول نفت رو میخواین چیکار کنین ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
رفتن به سمت مالیات و آن هم به صورت ناشیانه یعنی فشار بر قشر مستضعف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
چرا پیگیر چای دبش نیستید همش گیر دارید ب مالیات گرفتن ازمردم بیچاره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۸ دی ۱۴۰۲
پول سرشار نفت گاز معادن واسه خودتون بودجه مملکت از جیب ملت بدبخت نه اقتصاد شکوفا داریم نه تولید ثروت و دست کردن توی جیب ملت بدبخت خدا لعنتشون بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
آقایون سیر مالی ندارن و هنوزم بفکر توسعه و گسترش مالیات هستن، اون از طلا که بازار تعطیل کرد و این راه ادامه دارد...اینکه در مجلس تمامی طرحهاتون به خالی کردن جیب مردم ختم بشه خیلی بده، حداقل روز جمعه رو استراحت بدین، دولت قبلی جمعه ها متوجه گرانی میشد شما ماشالله هر روز متوجه میشید و تعطیلی ندارید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
حالا که نظرتون اینه که از پول نفت خرج نکنید اصلا درب چاه نفت رو ببندید و نفروشید فقط از جیب مردم خرج کنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
از این خرپولها مالیات کلان بگیرید که یاد نگیرن هم تو امنیت از ایران بخورن هم به موقش لگد بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۲
شفافیت حقوق و مزایای نمایندگان محترم چی که چند جا حقوق و مزایا دریافت می کنند ... چرا بیشتر کسانی که واسه مجلس ثبت نام می کنند چشم به امتیازاتی که عنوان نماینده مجلسی دارند بستند و برای مردم کاری نمی کنند .. چه بسا نماینده کسی هست که با حداقل دستمزد و دور از ریخت و پاس برای مردم کار بکند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۸ دی ۱۴۰۲
فقط بابت نفس کشیدن مالیات نگرفتید که احتمالا در دست بررسی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
اخه دیگه چه قدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۸ دی ۱۴۰۲
شفافیت مجلس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
نفت دو خودتون هاپولی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
صنعتو درست کن گردشگری رو درست کن چیکار به جیب مردم داری. کدوم کشور نفت و گاز خبز مردمش مالیات میدن؟ اینجا پنجاه درصد مالیات میگیرید بیشتر از امریکا همشم صرف دزدیاتون میشه
آخرین اخبار