پویش ملی سلامت؛

دیابت و فشارخون ۲۷ میلیون ایرانی اندازه گیری شد

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۲۷ میلیون نفر در پویش ملی سلامت غربالگری شده‌اند.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: ۲۷ میلیون و ۳ هزار و ۱۸۹ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور غربالگری شده‌اند.

از این تعداد ۵۳۸ هزار و ۳۰۸ نفر با احتمال ابتلاء به پرفشاری خون و ۳۲۳ هزار و ۳۲۴ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۷۲ نفر در این پویش غربالگری شدند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۷۵۲ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۱۳ هزار و ۶۸ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

دیابت و فشارخون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
کار خیلی خوبیه ولی بنده به عنوان یه پیشکسوت حوزه درمان پیشنهاد طرح سی تی اسکن از عروق کرونر قلب تحت عنوان سی تی آنژیو قلب دادم متاسفانه عده ای که دنبال منابع شخصی هستند جلوش گرفتن. برای اطلاع خیلی از مردم اطلاعی از گرفتن رک قلب خود ندارن و یه لحظه دچار سکته و مرگ میشن با یه سی تی اسکن ده دقیقه ای رگ قلب بررسی میشه نیاز به اقداماتی مثل آنژیوگرافی معمولی نیست چون سی تی اسکن سرپایی و سریع است منتها در مراکز دولتی کم انجام میشه خصوصی هم کرانه هفت میلیون تومان .ولی با این کار جان هزاران انسان نجات و آجر رگ قلب شخص گرفتگی داشته باشه در حدی که نیاز به بالن یا استنت باشه در همون سی تی اسکن ساده مشخص میشه. دومین طرح طرح غربالگری ریه ‌‌چونممکنه همه ما توده های سرطانی درست داشته باشیم که اگر با یه سی تی اسکن چند دقیقه ای ریه زود متوجه بشیم جلوی پیشرفت آن گرفته میشه . کار کاری ملی ولی کمی فقط کنی پول میخواد یکصدم پول چای دبش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
خوب به نتیجه ای هم رسیدید. یا فقط بوجه ایران هزینه کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
غربالگری کبد چرب به دلیل وجود روغن پالم در لبنیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۷ دی ۱۴۰۲
یکی از آزمایشگاه ها پیامک داده بود برای تست رایگان قند خون و فشار خون. گفته بود از 8 صبح ال 11 صبح فلان روز. خوب این ساعت و روز کمه. باید تعداد روزها بیشتر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
کادر بهداشت زحمتش رو میکشن وکادر درمان پولش رو میگیرن. یعنی به کادر بهداشت به عنوان درجه 2 نگاه میشه مثل کارمندان آموزش فنی وحرفه ای در مقابل کارکنان وزارت کار وتعاون که دریافتی فنی وحرفه ای ها نصف اونهاست .جالبه نه؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
اول گرونیییییی محار کنید نه فشار خون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
ماکه رفتیم کدملی نوشتند وقندخون آزمایشی درکارنبود
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۹:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۲
مانوری تنها به جهت پر کردن بودجه های دریافت شده و یا ایجاد هزینه های جدید جهت دریافت بودجه آینده جرا که مردم را در زمان گذار می آزمایند و دوم اینکه برای کسانی که فشار خون و یا قند دارند هیچگونه تسهیلاتی از دارو و یا دستگاه سنجش برای مبتلایان در نظر گرفته نشده . چون این تنها یک مانور بدون هدف هست
آخرین اخبار