خواست طالبان برای تمرکز اوچا بر بحران اقلیمی در افغانستان

معاون وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با سرپرست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

مولوی صدراعظم عثمانی، معاون وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در دیدار با محمد خاطر زید، سرپرست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا)، از این سازمان خواسته است تا برنامه‌ شان را روی خشک سالی، تغییر اقلیم و کاهش آب در کشور متمرکز سازد.

به گفته وزارت زراعت طالبان دوطرف پیرامون فعالیت‌های تطبیق شده امسال و برنامه‌های سال آینده در بخش زراعت و مالداری صحبت نموده اند.

در همین حال مولوی صدراعظم عثمانی معین وزارت زراعت و مالداری از برنامه‌های اوچا استقبال نموده و افزود مردم ما مستحق کمک بیشتر است، چون چندین دهه اوضاع نابسامان و تجاوز بیگانه‌ها به مردم زیاد ضرر رسانده‌است، این ملک زخم خورده ضرورت به کمک و حمایت بیشتر دارد، از هر نهاد و موسسه ای‌که برای خانواده دهقان و مالدار کمک می‌کند حمایت می‌کنیم. 

عثمانی تاکید کرد دو موضوع اساسی، شفافیت و موثریت در تطبیق پروژه‌ها از اولولیت طالبان است و هر فعالیت که استوار به همین دو اصل باشد آنان از تطبیق آن استقبال می‌کند.

همچان دراین دیدار روی هماهنگی در تطبیق پروژه‌ها، بهبود اقتصاد مالدارن و دهقانان و همکاری متقابل وزارت زراعت طالبان و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) صحبت گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار