وصیت نامه سردار دل‌ها، سرفصل درسی مدارس و دانشگاه ها شود

نماینده زرندو کوهبنان در مجلس گفت: وصیت نامه و خاطرات سردار دل‌ها باید به عنوان سرفصل درسی در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

عفت شریعتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) هستیم، بانویی که هستی به واسطه وجودش خلق شد، گفت:  در آستانه ۹ دی روز بصیرت قرار داریم روزی که عظمت اسلام و مسلمین با حضور گسترده مردم در صحنه بر همگان آشکار شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند در اولین وحی از نبی مکرم اسلام (ص) بر خواندن تاکید کرد  و بر خواندن و نوشتن در قرآن سفارش شده است، افزود: کتاب، آگاهی و روشنگری برای جامعه است و هر جامعه‌ای که همراهی و همگامی با کتاب داشته باشد در پیشرفت و بصیرت در امور دنیایی موفق‌تر است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان تاکید کرد: کتاب، همنشین و انیس انسان است  و نباید اجازه بدهیم فضای مجازی بر کتاب تاثیر بگذارد.  

شریعتی بیان داشت: جا دارد فرزندان خود را با کتاب و کتابخوانی مانوس کنیم؛ زیرا کتاب سرنوشت انسان را متحول می‌کند و همچنین باید  شخصیت‌های علمی و فرهنگی خود را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

وی بیان داشت: وصیت نامه و خاطرات سردار دل‌ها باید به عنوان سرفصل درسی در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در آستانه حماسه بزرگی قرار داریم و باید با حضور در انتخابات، مجلسی بصیر و پرشور داشته باشیم.  

توکلی، فرماندار کوهبنان با تسلیت ایام رحلت حضرت ام البنین (س) گفت: ایشان فرزندی همچون قمر بنی هاشم (ع) تربیت کرد که تا آخرین لحظه عمر در کنار ولایت و رهبری ایستاد تا جانش را تقدیم کرد.

وی افزود: کوهبنان، شهر نخبه پروراست که در گذشته و حال، بزرگانی را در عرصه‌های مختلف پرورش داده است، شهرستانی که بیشتر جوانان و نوجوانان آن اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش هستند.

توکلی ادامه داد: فتنه گران در سال ۸۸ چندین ماه کشور را دچار فتنه کردند و  وقتی مردم احساس کردند، اسلام و انقلاب در خطر است با معرفت و بصیرت وارد عرصه شدند و طومار فتنه را در هم پیچیدند.

وی  افزود: در بحث مشارکت، همگان وظیفه دارند مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات تشویق کنند که این مهم عزت و اقتدار کشور را در بر دارد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: در بحث رقابت همه گروه‌های سیاسی باید طبق تکلیف وارد عرصه شوند و در موضوع سلامت، شورای نگهبان و فرمانداری به عنوان عوامل نظارت و اجرایی بر این مهم نظارت کامل دارند.

وی بیان داشت: در بحث امنیت، شورای تامین خصوصا نیرو‌های نظامی و انتظامی با بصیرت این مهم را به سرانجام خواهند رساند.

خلیل الله باقی زاده، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان گفت: بعد از کتابخانه مرکزی، بالاترین میزان امانت کتاب در استان کرمان را داریم که بیشتر قشر جوان و نوجوان از خدمات کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهره می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار