رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بانوان و دختران:

رویکرد غرب نسبت به زنان فقط مبتنی بر سودجویی و لذت‌جویی است

جمعی از اقشار مختلف بانوان، صبح امروز چهارشنبه با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که در آستانه میلاد حضرت فاطمه (س) صورت گرفت، تعدادی از بانوان از جمله «زینا ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی، «مریم شعبانی» کارگردان و نویسنده تئاتر، «فاطمه شریف نوقابی» خانم‌گل و مربی سابق تیم ملی فوتسال، «مینا مهرنوش» کارشناس اقتصاد، «شقایق حق‌جو» استاد علوم پزشکی و «ریحانه‌سادات محمودی» دانش‌آموز استعداد‌های درخشان در سخنانی به طرح دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف حوزه زنان پرداختند.

رهبر انقلاب پس از سخنان همسر شیخ زکزاکی فرمودند: از خانم زکزاکی که اینجا صحبت کردند، تشکر می‌کنم. ایشان مادر شش شهید هستند. سه پسرشان در یک حادثه و سه پسرشان در یک حادثه دیگر به شهادت رسیده و این زن مثل کوه صبر کرده و مدت‌ها زندان و سختی‌های فراوان را تحمل کرده است.

پیام تصویری خبرنگار فلسطینی به دیدار زنان و دختران ایران با رهبر انقلاب
در بخشی از دیدار امروز بانوان با رهبر انقلاب، پیام تصویری خانم «اِسراء البُحَیصی» خبرنگار شبکه العالم از میان ویرانه‌های شهر غزه در حسینیه امام خمینی (ره) پخش شد.

خانم البُحَیصی در این پیام تاکید کرد: «شما ملت ایران تنها ملتی هستید که پای موضوع فلسطین و مسجدالاقصی ایستادید و بخاطر این حمایت تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشار‌ها قرار گرفتید. من در جلسه شما حاضر نیستم، اما پیام من را می‌شنوید، پیام من این است؛ همانطورکه تا الان از مردم فلسطین حمایت کردید، به حمایت خودتان ادامه دهید. اگر موضع و ایستادگی همه کشور‌های اسلامی همچون ایران بود، سرزمین فلسطین تا الان آزاد شده بود. معلوم نیست من زنده بمانم یا خداوند شهادت را نصیبم کند، اما از شما درخواست دارم مردم فلسطین و غزه را تنها نگذارید و بدانید که خداوند با ما است.»

رویکرد غرب نسبت به زنان در سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود
رهبر انقلاب در این دیدار با بیان اینکه "رویکرد تمدن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود" فرمودند: مسئله زن در اسلام یکی از نقاط قوت اسلام است. اسلام منطق محکم و قوی و پشتوانه عقلانی در همه بخش‌های مربوط به زن دارد.

ایشان در ادامه تاکید کردند: امروز در دنیا دو رویکرد نسبت به زنان وجود دارد؛ یک رویکرد، رویکرد رایج متداول غربی است که در کشور‌های غیرغربی هم رواج پیدا کرده و یک رویکرد هم رویکرد اسلامی است؛ این دو در مقابل هم قرار دارند. منتها یک نکته‌ای وجود دارد که این نکته به نظر من نکته‌ی قابل توجهی است و آن، این است که نظام فرهنگی و تمدّنی غرب در این مسائل حاضر به مباحثه نیست و از ورود در بحث و تحقیق فرار می‌کند. 

به گفته رهبر انقلاب، بسیاری از سؤالات در این زمینه‌ها را فرهنگ غربی، نظام غربی، نظام تمدّنی و فرهنگی غربی جلو نمی‌آید که بحث بکند. مسأله را با جنجال و هوچی‌بازی و استفاده از هنر و سینما و زور و فضای مجازی و این‌ها پیش می‌برد. بحث حاضر نیست بکند، به سوال‌ها حاضر نیست جواب بدهد. علت هم این است که غرب هیچ منطقی ندارد.

بانوان ما سعی کنند در همه امور از فاطمه زهرا سلام‌اللّه‌علیها الگوبرداری کنند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان در باب فضائل حضرت فاطمه (س) فرمودند: واقعاً عظمت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) را با هیچ انسانی، جز همان اهل‌بیت پیغمبر و خود رسول اللّه و اولادش نمی‌شود مقایسه کرد و به نظر من زن مسلمان الگویی بهتر از فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) نمی‌تواند پیدا کند. بانوان عزیز جامعه اسلامی ما سعی کنند دنبال فاطمه زهرا حرکت کنند؛ هم در امر خانه‌داری، هم در امر فعالیت اجتماعی و سیاسی و هم در حکمت و دانش.

زن و مرد در حقوق خانوادگی یکسان‌اند اما هر کدام یک نوع وظیفه‌ای در خانواده دارند
رهبر انقلاب در این دیدار اشاره‌ای هم به وظایف زن و مرد در خانه داشتند و تاکید کردند: وظایف زن و مرد در رابطه با خانواده، یکسان نیست بلکه هر کدام یک نوع وظیفه‌ای دارند. امکانات، ظرفیت‌های جسمی، ظرفیت‌های روحی هر کدام یک وظیفه‌ای را محوّل می‌کند. اینجا جنسیت نقش دارد. آنهایی که شعار برابری جنسیتی به‌طور مطلق می‌دهند، این غلط است. برابری جنسیتی در همه‌جا نه؛ در یک جا‌هایی بله برابری هست، اما در یک جا‌هایی هم برابری نیست. یعنی نمی‌تواند باشد. آنچه درست است عدالت جنسیتی است عدالت جنسیتی در همه‌جا معتبر است. عدالت یعنی هر چیزی را در جای خود قرار دادن. ساخت روحی زن، ساخت جسمی زن، ساخت عواطفی زن اقتضای یک مسائلی را می‌کند. فرزند‌آوری، فرزندداری و دامان پرورش فرزند کار زن است. اما در حقوق خانوادگی یکسان است: همانقدر که مرد در خانواده حق دارد زن همان اندازه در خانواده حق دارد. پس در حقوق خانوادگی یکسان، اما در وظایف خانوادگی نه.

در ارزش‌های انسانی جنسیت نقش ندارد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان تصریح کردند: در سلوک معنوی، در عروج معنوی و الهی و در ارزش‌های واقعی انسانی، جنسیت هیچ نقشی ندارد مگر یک مواردی ترجیح یکی بر دیگری که این هم ترجیح زن بر مرد است. در اصل مسئولیت‌های اجتماعی هم همین‌جور است. به تعبیر امام (رضوان اللّه علیه) دخالت در سیاست و در مقدرات اساسی کشور وظیفه‌ی زنان، حق زنان و تکلیف زنان است یعنی واجب کردند. زن‌ها بایستی در مقدّرات کشور، وظایف اساسی کشور دخالت کنند. هر کاری می‌کنید باید به فکر جامعه باشید. اصل این اهتمام، اصل این وظیفه احساس مسئولیت عمومی است.

حضور زنان در مشاغل اجتماعی و دولتی هیچ محدودیتی ندارد
ایشان ادامه دادند: یک مسئله مسئله‌ی مشاغل اجتماعی و مدیریت‌هاست. اینجا هم مسئله‌ی جنسیت مطرح نیست. در مدیریت‌های گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی حضور زنان هیچ محدودیتی ندارد. حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشورهای همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی بیست و پنج درصد زن در محیط اداری مثلاً حضور داشته باشند. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن معنی ندارد، اینجا ملاک شایسته‌سالاری است. یک جا هست که یک بانوی با سواد مجرّب کارآمد برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده. در مورد نمایندگی مجلس هم همین طور است. باید شایستگی را نگاه کرد، هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد. محدودیتی هم وجود ندارد. بحث، بحث شایسته‌سالاری است. البته زن در این مشاغل می‌تواند حضور پیدا کند اما بایستی جوری باشد که از آن مشغله مهم اساسی زنانه یعنی خانه‌داری و فرزندآوری محروم نشود. 

مادری، مهم‌ترین نقش عالم خلقت است
رهبر انقلاب با بیان اینکه "مادری مهمترین نقش در عالم خلقت است" از بانوان و دختران حاضر در این مراسم خواستند که به این موضوع اهمیت دهند و آن را دنبال کنند. ایشان همچنین تصریح کردند: بعضی‌ها خیال می‌کنند کار کردن در خانه وظیفه زن است. نه، وظیفه زن مطلقاً این نیست که در خانه کار کند. غذا پختن، رخت‌شستن، تر و تمیز کردن، اینها وظیفه زن نیست. مرد و زن باید تفاهم کنند. حالا بعضی از مردها این کارها را خوشبختانه می‌کنند و در خانه کار می‌کنند، کمک می‌کنند به زن، متصدی بعضی از کارهای خانه می‌شوند و این جزو وظائف زن نیست به هر حال این را همه بدانند.

مهمترین نقش بانوان در قضیه انتخابات، فعال کردن همسر و فرزندان در این زمینه است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه اضافه کردند: در این قضیه انتخابات شما بانوان و خانمهای عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید، مهمترین نقش شما هم در داخل خانه است، مادرها می‌توانند نقش ایفا کنند، وادار کنند فرزندان را، همسر را، برای اینکه در زمینه انتخابات فعال باشند، درست تحقیق کنند، زنها در برخی از مسائل شناخت اشخاص و راهبردها و جریانها دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می‌کنند و نقاطی را پیدا می‌کنند در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوقها هم در داخل خانه، هم در خارج خانه می‌توانید نقش ایفا کنید.

حال‌وهوای حسینیه امام خمینی (ره) پیش از دیدار بانوان با رهبر انقلاب

لحظه ورود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حسینیه امام خمینی (ره)

لحظاتی از سرودی که دختران نوجوان در ابتدای دیدار امروز با رهبر انقلاب خواندند
بانوانی با لباس اقوام مختلف ایرانی در دیدار با رهبر انقلاب
بانوانی با لباس اقوام مختلف ایرانی در دیدار با رهبر انقلاب
 
 مادری که امروز فرزندانش را هم با خودش به دیدار رهبر انقلاب آورده بود
تصویری از یک مادر شهید در دیدار با رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۷:۳۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : درود خداقوت احسنت بر رهبر فرزانه ولی امر مومنین مسلمین سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باد . ولی بدانید آگاه باشید از کف میدان جامعه ایران اسلامی عزیزمان کشف حجاب برهنه پوشی زنان دختران مردان پسران فقر فلاکت فساد فحشا طلاقهای منفورانه غربگرایانه هنجارشکنانه متجاهرانه مبتذلانه براندازانه خانوادهای ایرانی بسیار شیوع پیدا کرده به طوری زیاد شده و در حال گسترش است که در کلان شهرها و دیگر شهرها به وفور علنی از صبح تا شب این هنجارشکنی های متجاهران مختلف به وضوح مشاهده می شود و مسولان مدیران مقامات مملکتی دست روی دست گذاشتند هیچ عمل بازدارنده قاطعانه بدون اقماض قانونی در جامعه اسلامی انجام نمی دهند و روز به روز بر تعداد کشف حجابی ها و برهنه پوشان اضافه می شود این بیماری فساد فحشا طلاق بی‌بندوباری غربگرایانه هنجارشکنانه متجاهرانه مبتذلانه همچون ویروس منحوس کرونا کشنده انسانیت و به سرعت در تمامی خانواده های ایرانی در حال منتشر شدن است و ای مومنین مسلمین حزب الله فکر نکنید که خانواده های شما هم در امان هستند از این شیوع گسترده فقر فلاکت فساد فحشا طلاق بی‌بندوباری غربگرایانه هنجارشکنانه متجاهرانه مبتذلانه براندازانه خانوادهای ایرانی باید همت کنید همانگونه که همه مردم همه دستگاه های کشور لشکری پای کار آمدند برای جلوگیری از وجود ویروس منحوس کشنده خطرناک کرونا باید همانگونه پای کار بیایند برای جلوگیری و مقابله با فقر فلاکت فساد فحشا طلاق بی‌بندوباری غربگرایانه هنجارشکنانه متجاهرانه مبتذلانه . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله التوفیق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
فکر نمیکردم این خانم خبرنگار اینقدر با بصیرت و فهمیده باشد خداوند سبحان یار و نگهدارش باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
چنان زنهارو سوارمردها کردید که نه حجابی نه حیایی ببین توخیابونا چه خبره داخل خودروها که واویلا......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
مشکل اینجاست که زنان هم دقیقا همینو میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ای کاش یک جلسه برای ریئس جمهور وزیر امور خارجه وسخن گو وزارت می گذاشتید برای آنها تمامیت ارضی را ومحکم ایستادن در دفاع از سرزمین یاد می دادید وگرنه زنان همه جا گرفتند بعضی مردها هم بچه نگهدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اگر ۲ بچه دختر و پسر توی خانه داری و فقط یکی را مجبوری به تحصیل بفرستی حتما دختر را بفرست چون میخواهد بچه تربیت کند معلم باید باسواد باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
دنیای زنان دارد بهترمیشودقدیما به زن میگفتند بشین توی خونه و بچه ها را تربیت کن در حالیکه خود زن از جامعه کاملا بریده و قدغن بود چطور می‌توانست انسان متمدن تربیت کند بچه های ساده لوح می‌شدند یا مثل داعش امروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
زن می‌تواند در خانواده همبستگی ایجاد کند و هم می‌تواند تفرقه
زن می‌تواند در جامعه حیا ایجاد کند هم بی حیا ي
زن می‌تواند فرزند مومن و با اخلاق تربیت کند هم بی پروا و لات
زن می‌تواند ستون و عمود خیمه زندگی باشد هم می‌تواند عمود سست و بی کیفیت
محوریت خانواده ها با خانم خانه است وهمسر بیشتر دنباله رو و معمولا مردا ن محجوب به حیا ،خداوند عنصر زندگی همه را پایدار ومحکم نگهدارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
رهبر عزیزم مردم از بورس گلایه مند هستند بورس باعث ناراحتی مردم شده اقدامی بکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
زنها در دنیای امروز در مهمترین و بزرگترین مساند مدیریتی تکیه زده اند و کلا بهتراز مردان هم اداره می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۷ دی ۱۴۰۲
مساند یعنی چی راحت بگو مسندها
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر سبزواری
۱۴:۵۸ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اخلاق به زن مدیون است.احساس زن بسان دریای اخلاق است.
زن بر دل هاحکمرانی می کند.دعای زن در آسمان برگشت نمی خورد.
زن لطیف است واز همه چیز عبور می کندوبا آن لطافت بدون صدا و
دیدن هر پدیده ای ، می شنود می بیند.
با دلش می بیند ومی شنود نه باچشم وگوش ظاهری.
فکر را می خواند.حالت ها رادرک می کند.ولی به روی خود نمی آورد.
دختر وهمسر ومادر اینچنین است.جنس زن از رحمت است.
ایثار مادری ومحبت همسری اش وعشق دخترانه اش همتا ندارد.
الجنه تحت اقدام الامهات.
اگر ازتوراضی باشند خدا هم از تو راضی است.
Iran (Islamic Republic of)
پریسا طباطبایی
۱۳:۵۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
به نظر من زن‌‌محورخانواده‌وعضو مهم خانواده ‌‌است‌چراکه زن‌درحقوق خانواده از جایگاه مهمی برخوردار است مسولیت اداره خانواده وتربیت‌نسل‌پویا‌وباایمان در خانواده ازجمله وظایفی ‌ا ست که فقط‌‌ازعهده زن برمیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
رهبرم را عشق است
Iran (Islamic Republic of)
مرادی رقیه
۱۲:۴۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
چای دبش چ خبر نفری یه استکان بدین بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ذاکری خطیر
۱۲:۳۲ ۰۶ دی ۱۴۰۲
من پسر در شرف ازدواج دارم خونه ماشین داره دنبال یه دختر مومن براش می گردیم لطفا معرفی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۷ دی ۱۴۰۲
دنبال انسان باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
بگردی پیدا میکنی ...
ولی من بدجوری دلم واسه جهل این زنهای خیابونی و بیابونی میسوزه . خودشونو لخت میکنن که به نون و نوایی برسن . ولی نمیدونن که روز به روز به سمت حیوانیت پیش میرن
Iran (Islamic Republic of)
مهرعلیتبار فیروزجایی
۱۲:۲۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
جانم فدای آقا
همه دختران مومن میهنمان را حفظ کن
Iran (Islamic Republic of)
تقوی مصطفی
۱۲:۲۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
آمین یا رب العالمین
لین همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ان شاالله فداش بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست بازار سرمایه جای سرمایه گذاری هست! برای نجات اقتصاد کشور سال ۹۹ مردم را به طرف بورس سوق دادیدبعد ۴ سال الآن هیچ کسی پاسخگو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
میلا د حضرت فاطمه ی زهرا ( ص )بر رهبر عزیزتر از جانم مبارک
آخرین اخبار