کارگردان و مدیر حوزه تئاتر کشور:

هنر مقاومت همت هنرمندان و حمایت مسئولین را می‌طلبد

آستانه گفت: با نگاه وسیع، هنر مقاومت باید به عنوان یک نیاز فرهنگی در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و صرفا نباید نگاه مناسبتی به آن داشت.

حسین مسافر آستانه کارگردان و مدیر حوزه تئاتر کشور در گفتگو با برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت با ابراز تاسف از اینکه نگاه مناسبتی به موضوع مقاومت در عرصه هنر شده است، گفت: فقط در مناسبت‌ها درباره هنر مقاومت سخن گفته می‌شود در حالی که گنجایش آن به عنوان یک فرهنگ گسترده و فراگیر بسیار زیاد است و به همین جهت میزان تولیدات این حوزه می‌تواند محدود به مناسبت‌های خاص نباشد.

وی افزود: مقاومت در عرصه‌های سینما، تئاتر و موسیقی می‌تواند به عنوان یک فرهنگ پایه گذاری شود تا آثار زیاد و با کیفیتی در آن عرصه‌ها تولید شود، اما متاسفانه این اتفاق کمتر رخ داده است.

این کارگردان و مدیر حوزه تئاتر کشور ضمن اشاره به وجود آثار بسیار درخشانی که در عرصه هنر مقاومت تولید شده است، اظهار کرد: این آثار در سال‌های نسبتا دور ساخته شده اند و متاسفانه در سال‌های اخیر تا حدودی رنگ باخته است.

وی با تاکید بر افزایش همت هنرمندان و حمایت مدیران فرهنگی در عرصه هنر مقاومت بیان کرد: با نگاه وسیع و گسترده، هنر مقاومت باید به عنوان یک نیاز فرهنگی در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و صرفا نباید منتظر ماند که مناسبتی پیش بیاید تا کاری در این زمینه تولید شود.

مسافر آستانه در مصاحبه تلفنی با رادیو مقاومت با بیان اینکه زمانی می‌توانیم شاهد تولید آثار زیاده و با کیفیت در عرصه هنر مقاومت باشیم که این حوزه به عنوان یک نیاز فرهنگی تلقی شود، گفت: حمایت از آثاری که در این عرصه تولید می‌شود به ویژه در عرصه سینما، تئاتر و موسیقی می‌تواند انگیزه‌ها را برای افزایش تولید چنین آثاری بیشتر کند.

این کارگردان و مدیر حوزه تئاتر کشور درباره تولید آثار مرتبط با شهدای مدافع حرم در عرصه تئاتر گفت: با همت هنرمندان، آثاری در این زمینه تولید شده است و هر چند از نظر کمیت بسیار پایین بوده است، اما از نظر کیفیت آثار خیلی خوبی تولید شده است، اما تبدیل به یک جریان خاص فرهنگی نشده است.

گفتنی است؛ شما مخاطبان ارجمند رادیو مقاومت میتوانید برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت را شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۹۵،۵ مگاهرتز و یا از طریق نرم افزار کاربردی ایران صدا دنبال کنید. همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۹۵۵ آماده دریافت پیامک‌های مخاطبان فهیم رادیو مقاومت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار