گرامیداشت بیستمین سالگرد زلزله بم

مراسم یاد خاطره جانباختگان زلزله بم عصر امروز در بهشت زهرا بم برگزار شد.

بیستمین سال گرامی داشت جان باختگان زلزله بم، با حضور استاندار کرمان ، معاون وزیر راه و شهر سازی وجمعی از مردم بم برگزار شد.

در این مراسم حجت السلام دانشی امام‌جمعه بم‌گفت : حادثه جانکاه زلزله از ابعادمختلف باید مورد دقت ما قرار گرفته و یاد عزیزان از دست رفته زلزله بم گرامی داشته شود .

وی افزود: زلزله بخشی از زندگی و تاریخ بم است خاطرات زلزله بم باید ثبت و ضبط شود.

امام جمعه بم بیان کرد: زلزله بم‌درس‌ها و پند‌های زیادی برای ما دارد اما کمبود‌های باقی مانده زلزله باید جبران شود الان بیش از ۲هزار کوچه خاکی در بم داریم و آسفالت آن عزم‌ملی می طلبد.

وی اظهار کرد: حل این مشکل از توان شهرستان خارج است،  ۲۰ سال از زلزله گذشته و امیدواریم در آینده مشکل عمران شهری بم برطرف شود.

حجت الاسلام غضنفر آبادی گفت : مردم بم قدردان نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند ،بم زیبا مستحکم ساخته شده است امروز بم تنها نیست خواسته‌ها و مطالبات شهر بم باید انجام‌پذیرد مامردم بم قدردان انقلا ب و شهدا هستیم .

فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم‌گفت: بعد از زلزله آیین نامه‌های ساخت و ساز عوض شد و بم  علی رغم آن اتفاق بزرگ از دل ویرانه‌ها سر بلند کرده و دوباره بر پا و باز سازی شد.

وی افزود: توسعه خوبی در بم اتفاق افتاده ،از طرفی بم ظرفیت خوبی در کشاورزی و صنعت دارد.

آئینی معاون وزیر راه شهرسازی نیز دراین مراسم گفت : فرزندان بم به عنوان سفیران مقاوم سازی مسکن به سراسر کشور در ۱۰۵ شهر حضور پیدا کردند و پیام باز سازی و مقاوم سازی و استحکام سازی را به مردم ایران و مسولین  تاکید کردند.

وی افزود: تعداد ۶۰ هزار خانه ناپایدار در کشور جمع شده و این‌مدیون مردم شهر بم است، نام بم همشه ماندگار است ، امیدواریم زلزله بم و این حادثه در هیچ جای کشور تکرار نشود و ما باید کمک کنیم تاریکی های بم روشن شود.

برچسب ها: زلزله ، مقاوم سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار