سواد آموزی اتباع بی سواد در اصفهان

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سوادآموزی استان جمعیت بی‌سواد اتباع را هم پوشش می‌دهند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سوادآموزی استان اصفهان علاوه بر اینکه جمعیت بی‌سواد با تابعیت ایرانی را پوشش داده است، جمعیت بی‌سواد اتباع را هم پوشش می‌دهند.

سید احمد امامیه همزمان با هفته نهضت سوادآموزی در جلسه‌ای با کارشناسان سوادآموزی استان افزود: در سال‌های اخیر تعداد قابل‌توجهی از اتباع با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی از نعمت سواد بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار داشت: برای اولین بار تمامی جمعیت جاماندگان از سواد ۴۹ تا ۶۰ سال می‌توانند از خدمات سوادآموزی بهره‌مند شوند و برای این امر نواحی و مناطق استان اصفهان پذیرای بازماندگان جهت ارائه خدمات هستند.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزش قرآن، آموزش خانواده، کتاب‌خوانی، نقاشی و راه‌اندازی پویش‌هایی نظیر درختکاری برای حضور فعال مخاطبان سوادآموزی در رویدادهای اجتماعی از بسترهایی است که تلاش کرده‌ایم آن را ایجاد و یا تقویت کنیم.

هفته سوادآموزی از پنجشنبه اول دی مقارن با روز سوادآموزی و فرهنگ ایثار، شهادت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی آغاز شده است و تا هفتم دی موسوم به روز سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری ادامه دارد.

سازمان نهضت سوادآموزی در هفت دی سال ۱۳۵۸ با فرمان امام به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند(مناطق محروم) تشکیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار