وصول درآمدهای عمومی دولت از فرارهای مالیاتی جلوگیری می کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: هدف از وصول درآمد‌های عمومی دولت، جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و اخذ مالیات قانونی از فعالان عمده اقتصادی می‌باشد.

اکبر محمدی در جلسه ستاد تجهیز درآمد این استان با اشاره به رویکرد جدید سازمان برنامه و بودجه کشور در تخصیص اعتبارات به استان‌ها گفت: با توجه به رویکرد جدید این سازمان در تخصیص اعتبارات به میزان تحقق درآمد‌های مصوب استان‌ها، لازم است از تمامی ابزار‌ها و رویکرد‌های منطقی و با رعایت عدالت در جهت وصول درآمد‌های عمومی دولت استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان سهم ۳۰۲۴ میلیارد ریالی پیش بینی شده درآمد‌های استان کردستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی دارای ردیف درآمدی در قانون بودجه نسبت به برنامه ریزی‌های لازم جهت شناسایی، جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و تحقق این تکالیف قانونی اقدام.

وی  در ادامه تاکی کرد: وصول درآمد‌های عمومی دولت به معنای افزایش اخذ مالیات از مودیان خوش حساب مشاغل نیست بلکه هدف جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و اخذ مالیات قانونی از فعالان عمده اقتصادی می‌باشد.

ارائه گزارش در خصوص میزان وصول درآمد‌های بازارچه‌های مرزی، ارائه گزارش در خصوص قرارداد‌های اجاره محدوده گردشگری تالاب زریوار شهرستان مریوان و همچنین ارائه گزرشی از فرآیند وصول مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های وارداتی از مرز‌های استان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.