افزایش ۸۷ درصدی تولید برق در نیروگاه خوی

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی خوی گفت: با اجرای طرح‌های استاندارد سازی، نوسازی و تعمیرات اساسی در این نیروگاه تولید برق ۸۷ درصد افزایش یافت.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی خوی درحاشیه بازدید فرماندار خوی از این نیروگاه در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال بدنبال اجرای طرح‌های استاندارد سازی، نوسازی و تعمیرات اساسی در بخش‌های مختف این نیروگاه تولید برق در آن ۸۷ درصد افزایش داشته است.

عباس زینالی افزود: این نیروگاه متشکل از دو واحد گازی هرکدام به ظرفیت ۱۲۳ مکاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۰۲ مکاوات به صورت یک بلوک کامل است که سالانه ۳۴۰ مکاوات برق را تولید و وارد مدار وشبکه سراسری برق می کند.

وی این نیروگاه را یکی از مهمترین نیروگاه‌های تولید برق در شمال غرب کشور دانست و تصریح کرد: پست برق این نیروگاه قابلیت تنظیم برق به ولتاژ‌های ۲۰، ۱۳۲، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت را دارد و نقش بسیار مهمی در جبران کمبود و افت ولتاژ شبکه سراسری برق و ترانزیت برق ایفا می‌کند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی خوی  همچنین این نیروگاه را یکی از مبادی ترانزیت برق به کشور‌های همسایه اعلام کرد و گفت: یک خط ۴۰۰ کیلوولت برای ترانزیت و تبادل برق با کشور ترکیه و یک خط ۴۰۰ کیلوولت دیگربرای تبادل انژی برق با کشور ارمستان در این نیروگاه ایجاد شده است که در صورت توافق بین دو کشور این تبادل اجرایی می‌شود.

زینالی از فراهم شدن بستر‌های لازم برای اجرای طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی خوی هم خبر داد و افزود: احداث نیروگاه ۱۰ مکاواتی خورشیدی هم جزء اولویت‌های کاری این نیروگاه قرار دارد که در مرحله تامین زمین است.

علی نژاد فرماندار خوی هم در بازدید از بخش‌های مختلف این نیروگاه گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خوی برق مورد نیاز شهرستان را تامین می کند و این شهرستان در زمینه تامین برق واحد‌های تولید و صنعتی بزرگ هیچ مشکلی ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.