در نمایشگاه تلکام مطرح شد؛

شروط معاون وزیر ارتباطات درباره تغییر تعرفه‌های اینترنت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ما اختیار و امکان تغییر تعرفه‌های ارتباطی را داریم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ما اختیار و امکان تغییر تعرفه‌های ارتباطی را داریم، اما هر نوع تغییر تعرفه مشروط بر آن است که اگر تغییر تعرفه انجام شود، اپراتور چگونه می‌خواهد افزایش درآمد را هزینه کند.

امیر محمدزاده لاجوردی ٬ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه چهارمین روز نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران درباره افزایش تعرفه‌های ارتباطی اظهار کرد: وزارت ارتباطات یک وزارتخانه تخصصی است و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم موضوعات را تخصصی بررسی می‌کند؛ که در این راستا بحث افزایش تعرفه‌ها مطالبه اپراتور‌ها بوده و هست.

وی افزود: حتی این مطالبه در سال‌های اخیر بیشتر هم شده است؛ ما در بازه‌های زمانی مختلف داده‌های آن‌ها را دریافت می‌کنیم و متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم. الان هم طبیعتا اپراتور‌ها درخواست داده و داده‌های آماری خود را به رگولاتوری ارائه کرده‌اند؛ ما اختیار و امکانش را برای تغییر تعرفه داریم، اما هر نوع تغییر تعرفه‌ای مشروط بر این است که اگر تغییر تعرفه‌ای رخ دهد، اپراتور این افزایش درآمد را چگونه می‌خواهد هزینه کند.

لاجوردی در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: بنابراین ما از اپراتور‌ها در همه بازه‌های زمانی درخواست برنامه توسعه‌ای کرده و شاخص‌های ارتقای شبکه را به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که شاخص‌های متفاوتی است. بحث دیگر مرتبط با توسعه فناوری‌های نو و جدید مانند 5G است.

او گفت: در حوزه 5G برنامه خود را به اپراتور‌ها اعلام کرده‌ایم. به طور مثال برنامه‌ریزی ما این است که سال آینده باید به چه هدف‌گذاری برسیم. در حال حاضر توپ در زمین اپراتور‌های تلفن همراه است که آیا این شاخص‌ها را می‌توانند انجام دهند یا خیر. بعضا اپراتور‌ها اعلام می‌کنند که شاخاص‌های گفته شده از سوی وزارت ارتباطات و رگولاتوری در بخش پوشش شهری، روستایی، جاده‌ای و ... سخت‌گیرانه است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ میزان سرمایه گذاری یک اپراتور حدود یک میلیارد دلار بود، اما الان سرمایه گذاری اپراتور ما از یک میلیارد دلار به ۳۰۰ میلیون دلار تغییر کرده است. سرمایه‌گذاری آن‌ها طبیعتا باید افزایش پیدا کند، اما اینگونه نیست که ما تعرفه تغییر دهیم و اپراتور هیچ تغییری در کیفیت شبکه و زیرساخت خود ایجاد نکند.

وی تصریح کرد: بنابراین این موضوع امر جدیدی نیست و سال گذشته و امسال شاخص‌ها در اختیار آن‌ها قرار داده شده و اصرار داریم شاخص‌های گفته شده الحاقیه پروانه آن‌ها شود، زیرا در این شرایط اگر اپراتور تعهدی که داده را انجام ندهد، ما می‌توانیم آن را جریمه کنیم. به عبارتی هر دفعه می‌توانیم اپراتور را تا ۱۰ بار جریمه کنیم و در هر بار هم تا پنج درصد درآمدش جریمه شود. ما سفت و سخت ایستادگی کردیم، باید اپراتور‌ها شاخص‌ها را بپذیرند و به صورت الحاقیه پروانه آن‌ها شود تا اگر تعهدشان را انجام ندادند، این موضوع قطعا به نفع مردم جبران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
هدف اصلی اینه 5gناقصی ارائه بشه وتادوسال آینده مردم واسه دریافت پوشش نسل جدیدتر مجبوربشن گوشی جدیدبخرن و بحث سودهای سرشارازواردات گوشی ووووو وگرنه همین الان ۴جی اندازه ۳جی سرعت داره اونهم ثابت وممتدنیست وقطعووصل بسیارداره اگر پوشش وسرعت ۴جی درست انجام بشه کیفیتش اونقدر عالیه که اصلا نیازی به بستر۵جی مضر نمیشه...ضمنا همین الانم بسته ها ارزون نیستن وبخاطر استفاده از وی پی ان کلی ازحجم ها هدرمیره پولشم کاربر داره میپردازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اینترنت گران شود چرا استارلینک نخریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ما به همون ۴ جی هم راضیم بخدا فقط ثابت باشه پینگ نداشته باشه وارزون
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۶:۱۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خجالت هم خوب چیزیه....
با این اینترنت بی کیفیت، چطوری روتون میشه افزایش قیمت بدید ؟
سرعت دانلود و آپلود بسیار پایین تر از کشور های همسایه ولی قیمت بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اینکه شما هیچ امکاناتی نمیدین پهنای باند خیلی ضعیف هیچ گونه ارتقای کیفتی نو چند سال نداشته نخرید و نخواهید داشت در شهر و روستاهای بزرگی که حتی آنتن خالی اپراتور نیس چه برسه به اینترنت روستا بالای ۷۰۰ خانوار ۳جی هم درست نمیاد چه برسه به ۴چی یا نسل ۵ اما هر روز رو تعرفه میذارین دزدی تو خونتون هست الکی هم الان داستان تعریف نکنین تا بهانه بالا بردن قیمت ها را استارت بزنین تو این مملکت انگار قانونی اصلا نیس هر کسی به راحت دست میکنه تو جیب مردم این از پول برق و گاز این از مخابرات وغیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اقای زارع‌پور شما در وزارت ارتباطات کاری جز افزایش نرخ قیمت ندارید؟
گرانی نرخ ابونمان
گرانی تعرفه اینترنت
اینترنت طبقاتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
شما تعرفه رو افزایش میدین هیچ تغییری هم در زیر ساخت ها صورت نمیگیره کم مردم رو سر کار بذارین خسته شدیم دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چرا هرسال تعرفه اینترنت را افزایش و خدمات بهتر و جدید ندارید واسه چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
وزیر بیجا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
درود
نوش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
جریمه کردن برای مردم چه سودی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
هنوز طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی فرزندان ایثارگر شرکت مخابرات ایران دو سال انجام نگرفته؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
در هرحال اینترنت ارزان هم باید باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خواهش میکنم تعرفه ها رو افزایش ندید همین پارسال افزایش دادید والا من با۴۵هزار بسته ۸۰ گیگ با سرعت ۱۶ مگ داشتم ولی پارسال وقتی زمان طرحم تموم شد مخابرات دیگه تمدید نکرد و الان با همون پول بسته ۵۰ گیگ با سرعت ۸ مگ گرفتم چون طرح قبلی شده بود ۶۵ هزار تومن.بعد هم سود حاصل از این افزایش فقط برای افزایش حقوق و مزایای مدیران و کارکنان مخابرات استفاده میشه و اصلا برای بهبود زیرساخت های اینترنت هزینه نمی‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
گران شد. شرط هم بی شرط
آخرین اخبار