شروع پخش سریال «حاج قاسم» از تلویزیون

رئیس سیما فیلم اعلام کرد که سریال «ترور» از ۱۴ یا ۱۵ دی‌ماه پخش خود را همزمان با سالگرد این سردار شهید آغاز خواهد کرد.

مهدی نقویان رئیس مرکز سیما فیلم در نشستی که روز گذشته ۴ دی ماه در دانشگاه صداوسیما برگزار شد به پروسه تولید سریال در این مرکز اشاره کرد و از برخی سریال‌های در دست تدارک سخن گفت.

وی در بخشی از سخنان خود درباره تعامل با مراکز استانی صداوسیما در ساخت سریال بیان کرد: ما ایده‌ای با رویکرد هر استان یک سریال داشتیم، اما در ادامه برای اینکه تداخلی در روند ساخت سریال در استان‌ها ایجاد نشود خود را کنار کشیدیم.

نقویان درباره تعامل با نهاد‌های فعال نیز تصریح کرد: سازمان اوج و حوزه هنری که مشغول سریال سازی برای آنتن هستند یک مدیریت قرارگاهی دارند که زیر نظر سیمافیلم است. همانطور که گفته شد برخی استان‌ها هم فعال هستند و ما هم همکاری داریم، چون بودجه استان‌ها محدود است و ما همکاری داریم که آثار باکیفیتی بسازند.

ادامه الگوی سریال سازی «پایتخت» و «نون.خ» در دیگر شهر‌ها و استان‌ها

رئیس سیمافیلم درباره سطح پایین برخی از سریال‌های استانی یادآور شد: برخی از سریال‌هایی که ساخته شد و قابلیت پخش از شبکه‌های سراسری پیدا کرد در استان‌ها ساخته شد و ویژگی‌های خوبی هم داشت. سریال «سنجرخان» که متعلق به کردستان است از جمله این سریال ها است. آرزویم این است که سی استان ما همزمان سریال تولید کنند. البته خیلی هم نباید آرمان گرایانه نگاه کرد، اما دنبال این هستیم که باز هم سریال‌های موفقی مثل «پایتخت» و «نون.خ» داشته باشیم و این مدل با دیگر شهر‌ها مثل یزد و لهجه شیرین یزدی ادامه پیدا کند.

یک سوم سریال‌ها اقتباسی هستند

وی درباره رویکرد سیمافیلم نسبت به کار اقتباسی نیز گفت: از ۱۸ سریالی که داریم حدود ۶ اثر اقتباس هستند. فقط نباید اقتباس را از کتاب ببینیم بلکه از یک واقعه‌ای در دهه ۶۰ هم می‌توان اقتباس گرفت. در آمار یک دهه گذشته، نود درصد سریال‌ها ملودرام‌های اجتماعی ونک به بالا بوده است، چون تولید سریعی دارد و استراتژی خاصی نمی‌خواهد. اما ما حدود ۶ اقتباس از کتاب داریم و اگر اقتباس از واقعه هم باشد به ۱۰ اثر هم می‌رسد.

سریالی در پلتفرم‌ها با نیم درصد بیننده

نقویان در پاسخ به مقابله پلتفرم‌ها با آثار تلویزیونی نیز توضیح داد: کل آثار پلتفرم‌ها را روی هم بگذارید در سال به اندازه تلویزیون تولید ندارند که در یک سال باید ۳۵ سریال پخش کند. ما باید در تلویزیون سریال باکیفیت بسازیم، در یک سالی که در سیمافیلم بوده‌ام هدف این بود که عدد را به یک کمیت قابل قبول برسانیم که آنتن خالی نشود و گام بعدی کیفی سازی است. یا هدف این بود که برخی چالش‌های تهیه کنندگی را حل کنیم؛ مثلاً وقتی دقیقه‌ای بودجه می‌دهیم تهیه کننده باید خود را موظف کند کار را به دقیقه مشخصی برساند، اما اگر قسمتی پول بدهیم ممکن است در یک قسمت با دقیقه کمتر سریال محتوای خوبی ارائه کند و انتطارمان هم این است که تولیدکنندگان آثار باکیفیت بسازند.

وی اضافه کرد: با این حال به اندازه‌ای که وی‌او‌دی‌ها تولیدات باکیفیت در سال دارند تلویزیون هم به همان اندازه سریال‌های باکیفیت دارد. من آماری دارم که سریالی در پلتفرم‌ها یک درصد یا نیم درصد دیده شده است پس آن‌ها هم تولیدات خوب و بد دارند، اما روی خوب‌ها مانور می‌دهند مثلاً «زخم کاری» فکر می‌کنم بیست درصد دیده شده بود و بیشتر درباره این‌ها تبلیغ می‌شود.

توقف قیمت‌ها در شبکه خانگی به علت هزینه‌های بالا

نقویان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره دستمزد‌ها در شبکه نمایش خانگی بیان کرد: اگر ما در تلویزیون با هزینه بالا کار خوب بسازیم از طریق پیام بازرگانی هزینه اش درمی‌آید. وی‌اودی‌ها نوعی افسارگسیختگی در پرداخت‌ها دارند که برای خودشان هم کار سخت شده است. حتی امسال نسبت به سال قبل هزینه‌ها تغییر نداشت و حتی متوقف بود، چون خودشان هم به این نتیجه رسیده‌اند که هزینه‌ها بیش از حد بالا بوده است.

خیلی از بزرگانی که به پلتفرم‌ها رفته‌اند به پیشنهاد تلویزیون دست رد نزده‌اند

رئیس سیما فیلم درباره همکاری با چهره‌ها در تلویزیون بیان کرد: خیلی از بزرگانی که به پلتفرم‌ها رفته‌اند در مقابل پیشنهاد تلویزیون دست رد نزده‌اند و همچنان این مخاطب عظیم برای‌شان جذاب است. عموم هنرمندان با ما کار می‌کنند و مانعی هم برای‌شان وجود ندارد و ما با آن‌ها تعامل داریم. منتها سریال سازی چیزی نیست که ۲ هفته بعد نتیجه اش را ببینیم و گاهی در گذر زمان خود را نشان می‌دهد.

نقویان از تولید آثاری در حوزه تاریخ معاصر با نام‌های «مقامات انقلاب»، «خانه مسعود» و «سرباز کوچک امام» خبر داد.

وی اضافه کرد: اولین چیزی که «سرزمین مادری» را پربیننده کرده همین تاریخ معاصر است که ذاتاً برای مخاطب جذاب است، اما برای این تولیدات باید صبر کرد تا به خروجی برسند.

سریال‌های تاریخی به بعد از انقلاب محدود شده بود

نقویان در پاسخ به سوالی درباره اینکه سریال‌ها از تاریخ معاصر فراتر نمی‌روند، گفت: سریال «مهیار عیار» را داریم که در دوره صفویه می‌گذرد و سریال با کیفیتی است، ما سریال در دوره‌های مختلف نداشتیم و تاریخ را به بعد از انقلاب محدود کردیم، اما در این یکی دو سال سریالی در دوره قاجار داشتیم که «رحیل» است و قرار است درباره سده‌های دیگر هم آثاری داشته باشیم.

رئیس سیما فیلم درباره سرانجام سریال‌های فاخر تلویزیون گفت: «موسی» این روز‌ها در پیش تولید است. تکنولوژی‌هایی که برای این سریال لازم است وارد شود، دارند می‌رسند. سریال «سلمان فارسی» ۵۰ درصد از تولیدش انجام شده است و پیش بینی ما این است که ۲ سال دیگر به آنتن می‌رسد. سریال «موسی» هم در همین بازه زمانی پخش می‌شود، چون حجم زیادی از کار آن در زمان پیش تولید است و بعد از آن چالشی ندارد. ضمن اینکه بخش‌های مهمی از اکسسوار، صحنه و تست‌ها انجام شده است.

پخش سریال «ترور» همزمان با سالگرد حاج قاسم سلیمانی 

سریال «ترور» روایتی از ماجرای ترور نافرجام حاج قاسم در کرمان را به تصویر می‌کشد. سریالی که از دو سال پیش زمزمه ساخت آن مطرح شد و بالأخره به سرانجام رسید و این روز‌ها مراحل پایانی خودش را طی می‌کند. عوامل سازنده و مدیران تلویزیون پیش از این نوید پخش این سریال را در ایام سالگرد شهید قاسم سلیمانی داده بودند.

مهدی نقویان رئیس مرکز سیما فیلم از شروع پخش این سریال در ۱۴ یا ۱۵ دی‌ماه همزمان با سالگرد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

رئیس مرکز سیمافیلم درباره ساخت یک سریال با قالب پرتره و بیوگرافی درباره زندگی حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با کمک و همراهی مکتب سلیمانی ما شاهد یک سریال کامل بیوگرافی از شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم. سالی یک سریال و سینمایی بسازیم، هم مخاطب می‌بیند و هم مسیری است که هیچ‌وقت تمام شدنی نیست.

او همچنین افزود: کاری که برای اولین بار در رسانه جمهوری اسلامی انجام شده به مینی سریال ۸ قسمتی «ترور» برمی‌گردد که آماده شده و از ۱۴ یا ۱۵ دی‌ماه روی آنتن می‌رود. این سریال درست است مستقیم به شخصیت حاج قاسم نمی‌پردازد، اما در واقع اهمیت حاج قاسم در منطقه و شجاعت و زکاوت فرماندهی این سردار بزرگ را در جای جای سریال مطرح می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۰۹ دی ۱۴۰۲
???????????????????????????????????
Iran (Islamic Republic of)
بهلول
۱۴:۳۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
جز یه تعداد شهروند واقعی مابقی اکانت های فیک آلبانی لایک و دیسلایک شده .
خسته نباشید پیرمردان آلبانی ????
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۳۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
فقط همینو کم داشتیم، حالا ۱۰۰۰۰ برابر از چیزی که بود بالاتر نشونش میدن!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۴۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
حاج قاسم خیلی عزیز هست
Germany
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
بهتر نیست یه فیلم یا کلیپ از دزدیها و اختلاسها و دروغ های برخی مسئولین بسازید تا رسوا بشن ؟
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۸:۳۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
کاش شهید سلیمانی و دیگر شهدا بواسطه دلقک ها معرفی نمی شدند و فقط از راه نوشتن کتاب و آثار مکتوب معرفی والدو سازی می شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۶ دی ۱۴۰۲
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۱:۴۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
غیرت وشرف ایران پرچمت بالا حاج قاسم شما ستون کشور بودید وسپر ناموس مان هیچی جای شماره نمیتونه بگیره شما بخاطر کشور جنگیدید به خاطر ناموس مان ولی عده ای هستند به خاطر پول اختلاس کشور راه از هم پاشیدند امروزه کشور به دست اختلاس گران هرج مرج شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
سردار عزیزمان را بعد از مدتها می توانیم از طریق سریال تلویزیونی ببینیم و کمی از دلتنگی مان کم کنیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲
چرا لایک رو برداشتید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
چه عالی امیدوارم جوانهای این مرزوبوم زندگی ایشان را سر مشق خود قرار دهند ،روح سردار دلها شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
زارتینو
-
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
یک مرد عراقی بود خیلی شبیه حاج قاسم سلیمانی بود اگر همون آقا بیارند بازی کنه دیگه گریم هم نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۲:۲۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
روح این بزرگ مرد شاد نمیتوانم چگونه بزرگی و عزت این مرد را به زبانم بیاورم واقعا چه کسی در نقش این مرد بزرگ بازی میکند که سعادت با ایشان بوده نام او صلوات دارد و بس
با یه صلوات یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۱۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
فدای سر دار عزیز دل مردم بشم خدا مارو با اهلبیت و شهدا سردار سلیمانی عزیز محشور و همنشین کنه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
هیچ کسی نه شبیه حاج قاسم نه می تونه جای اون باشه واللاله اگر بازی باشه نمی تونه جای این سردار بزرگ را بازی کنه ایشون کم کسی نبود که کسی بخواهد به را حتی جای ایشان بازی کند زنده باد حاج قاسم عزیز در دل ما همیشه می ماند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۷:۵۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
بی همتا فقط یکتا
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۱:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
فقط شعار شعار شعار ... وقتی در هفته کلا ۳ تا سریال جدید ایرانی پخش می کنید اون هم دو شبش خلاصه هفتگی هست چرا انقدر شعار می دهید و ادعا می کنید. ۴ تا پلتفرم در هفته ۱۱ تا سریال پخش می کنند و شما با ۲۰ تا شبکه ۳ تا !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
سردارهمیشه‌فکرمردم‌سوریه‌فلسطین‌تامردم‌ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
یک قدمی توی کرمان بگذار میبینی که بوده شغل سردار چی بود و چکار میخواسته بکند اون که خود گفته سرباز ...سرباز هم در مقام جهان اسلام کار میکرد هر چند همیشه شرمنده مردم و ملت خودش بود ولی به قرآن که قسم جلاله است یکی فقط یکی از مسئولین رفتار ایشان را داشت با وضعیت کنونی و معیشت مردم یا کاری که نمیتوانست بکند استعفا و یا دق میکرد از غصه و ناراحتی و عزاب وجدان که پست مسئولی که گرفته و نتوانسته کار کند و الان الا ماشاالله داریم مبینیم هر روز مسئولین برخی گردنشان کلفتر و زبانشان درازتر است کرمان که از دست رفت دیگر استانها را نمیدانیم خدا رحمت کند سردار عزیز ما را .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
عالی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۱۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
سریال های تاریخی که با بقیه فرق دارن و فاخر و بزرگ و ساخت طولانی و پرهزینه و ارزش داره و شخصیت های بزرگ به تصویر میکشه مثل سریال های تاریخی قبلی که پر مخاطب و ماندگار شد بازم پرمخاطب و ماندگار میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی نامی اشتباه
۱۷:۴۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خداشما بیکار هارو از ما نگیره??تلوزیون ایران با برنامه هاش خخخ
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۷:۴۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
خداشما بیکار هارو از ما نگیره??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
سردار واقعا شیر مرد بود اگه بود این همه کودک بی گناه تو غزه کشته نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
یه صحنه از طواف و حاجی شدنش در مکه هم نشون بدید باور کنیم حاج قاسم هست ایشون فکر نکنم حاجی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ازکوروش نادر آریو واسطوره های ایران سریالی ندارید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
امیدوارم سریال های ۶۰قسمتی نباشه
سریال های کوتاه همیشه بهترین سریال های ایرانی هست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۵۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
متاسفانه تلویزیون هزینه میکنن سریال میسازن ولی واقعا ضعیفه سریالها ، سریالهای چند سال قبل که تکرار میدن از این جدیدا واقعا بهتره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۵ دی ۱۴۰۲
مردمیدان شیرمردبزرگ سردارعشق بودوهست ولی حیف که بانامردی وهمکاری عراق وآمریکا انقدرناجوانمردانه خودش وهمراهانش وابومهدی مهندس اونجور شهیدشدن به امیدروزی که ترامپ خبیس و ناجنس تیکه تیکه وتروربشه زنده ام آمین??
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۲۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
درود و سلام خدا بر شهیدان از جمله حاج قاسم عزیز
فیلمهایی که برای شهیدان ساخته می شود باید در شأن این عزیزان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
درود
احتمال 9 بودن من طبق معادلات من ۸۰٪ هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۲
بله امید است که این سریال بازیگران خوبی داشته باشه مخصوصاً کسی که نقش سردار و بازی میکنه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
به به . عالی تلویزیون ایران .
اینقدر جذاب هست که سمت ماهواره نریم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ای خدا به داد مردم سرزمینم برس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
کسی تلویزیونم نگاه میکنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
کاش سریالی هم برای سپهبدشهیدعلی صیاد شیرازی می ساختند.صیادبرای کشورخیلی زحمت کشید .حتی سالگردش هم یه برنامه درست حسابی صداسیما پخش نمیکنه.کاری که حاج قاسم با داعش کرده بود همان کاری بود که سالها پیش صیاد بامنافقین کرده بود و آنها را از اشغال ایران باز داشت.یادش بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۷:۱۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
ارزش شهدا و شهید عزیز صیاد خیلی بالاتر از چنین کارهاییست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
شهید سلیمانی هم همرزم صیاد شیرازی بودن

صیاد شیرازی زود از بین ما رفت ولی شهید سلیمانی همچنان ادامه دهنده راه شهدا بود خستگی ناپذیر
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۵:۱۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
عالی..
سردار هنوز زنده است در قلب ما ❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
بورس را درست کنید فقط شاخص سازی میشه دیگه جونمون به لب رسیده
Iran (Islamic Republic of)
محمد ناصری
۱۴:۵۴ ۰۵ دی ۱۴۰۲
انیطوری که شما سریال می سازید به عمر خیلی ها نمی رسه نمونش سریال سلمان فارسی لااقل قسمتهای ابتدایی اماده پخش میکردید مردم میدیدند بینش وقفه میزاشتید برای ساخت قسمتهای بعدی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۰۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
نه نمیشه سریال تاریخی با بقیه فرق داره هیچوقت تا فیلمبرداری و تولید تموم نشه اصلا پخش نمیکنن ، چون سریالهای تاریخی فاخر و بزرگ و ساخت طولانی و پرهزینه و ارزش داره باید حتما کامل ساخته بشه مثل سریالهای تاریخی قبلی هر چند سال هم طول بکشه تمومشد بعدش کامل پخش میشه و پرمخاطب میشه همینجوری خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
از گشنگی مردم بگین بقیه را نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
همش نگران گشنگی مردم هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اميدوارم اين سريال در شان سردار باشه و يه سريال ابكي نباشه
آخرین اخبار