خودرو‌های آتش نشانی که خاک می‌خورد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری از احتمال واگذاری خودرو‌های آتش نشانی شش روستا به شهرداری‌ها خبر داد.

 آتش نشانی روستای خرتوت چند وقتی است که علی رغم داشتن ماشین آتش نشانی که از سوی رئیس جمهور اهدا شده به علت نداشتن راننده فعالیتی نداشته است. این درحالیست که خدمات رسانی به روستا‌های همجوار از وظایف آتش نشانی این منطقه است.

به گفته امین کلاته اگر دهیاری امکان بکارگیری نیرو نداشته باشد، خودوری آتش نشانی برای استفاده بهینه به شهرداری نزدیک به این محل واگذار می‌شود.

امین کلاته گفت: خودروی آتش نشانی هدیه دولت به دهیاری‌های مناطق محروم است، اما هزینه نگهداری و استفاده از آن برعهده دهیاری‌ها است و از آنجایی که دهیاری‌ها به لحاظ در آمدی بودجه جاری کافی ندارد، امکان جذب و برای استخدام راننده نداریم.

وی در پاسخ به راه حل برای رفع این مشکل گفت: مکاتباتی با تهران شده تا هزینه آتش نشانی از محل اعتبارات عمرانی تأمین شود، اما هنوز مرکز موافقت نکرده است، از طرفی این خودرو بیت المال است و اگر راکد بماند، سرمایه ملی از دست می‌رود لذا تصمیم بر این است که اگر در جایی امکان به کار گیری نیرو نداشته باشیم خودرو با شهرداری نزدیک محل تهاتر شود تا با بکارگیری نیرو استفاده بهینه شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری گفت : مردم حق دارند، اما به لحاظ قانونی دست ما بسته است و نمی‌توانیم خدمات شایسته‌ای به اهالی ارائه کنیم و این فرآیندی است که فعلا با وضعیت موجود و کمبود اعتبار باید انجام شود.

کلاته این را هم گفت که شش روستای دیگر استان هم شرایط مشابهی دارند و دهیاری ها، توان استخدام راننده برای ماشین آتش نشانی اهدایی دولت را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.