زنگ حقوق در مدارس موجب افزایش دانش حقوقی دانش آموزان می‌شود

رئیس دادگستری شهرستان راور بر ضرورت تداوم اجرای طرح بزرگ ملی زنگ حقوق در مدارس با هدف افزایش دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان تاکید کرد.

مسلم کاربخش گفت: تداوم اجرای طرح بزرگ ملی زنگ حقوق در مدارس و آموزش حقوق شهروندی با هدف ارتقاء سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان، اولیاء و مربیان و شهروندان ضرورت دارد.

 کاربخش از استمرار این طرح در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری نیز طبق تفاهم صورت گرفته و برنامه‌ای که با همکاری معاونت آموزشی مدیریت آموزش و پرورش راور آماده شده است، قضات، وکلاء، کارشناسان حقوقی، نخبگان حقوق، مشاوران حقوقی، حقوقدانان، کارشناسان نیروی انتظامی، اساتید و مدرسان حقوق هر هفته در یکی از مدارس با حضور در کلاس، مسائل حقوقی و قضایی را آموزش خواهند داد تا دانش آموزان با حقوق شهروندی و برخی جرائم در خصوص نقض قانون آشنا شوند، و از وقوع برخی جرائم پیشگیری شود.

این مقام قضایی با اشاره به سوابق اجرایی این طرح در سال‌های گذشته، بیان کرد: طبق مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و توافق انجام شده با مدیریت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰، طرح بزرگ ملی "زنگ حقوق در مدارس" برای سومین سال متوالی در سطح شهرستان راور آغاز شده و در حال اجراست.

گفتنی است؛ نواختن زنگ حقوق و اولین کلاس اجرای طرح زنگ حقوق (پایه دهم رشته تحصیلی علوم انسانی) با هدف آموزش حقوق به دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲، با حضور مسلم کاربخش رئیس دادگستری، غلامرضا محمودی مدیر آموزش و پرورش، کمالی معاون آموزشی و جمعی از کارکنان حوزه ستادی آموزش و پرورش در محل دبیرستان دخترانه آفرینش کار خود را آغاز کرد.

یاد آوری می‌شود؛ مباحث حقوقی: قانون ارث، قانون حمایت از خانواده، آشنایی با جرائم فضای مجازی و رایانه ای، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی دانش آموزان و همچنین مقوله حجاب و عفاف از موضوعات تدریس و آموزش حقوق به دانش آموزان توسط مسلم کاربخش، رئیس دادگستری شهرستان راور در این کلاس حقوقی بود.

راه اندازی باجه جهادی دفاتر خدمات قضایی روستای قنات ملک در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

معاون قضائی، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی ۲ باجه دفاتر خدمات قضایی الکترونیک به صورت رایگان در شهرستان رابر و روستای قنات مالک در سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد

حسن سلطانی نژاد افزود: در راستای بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی باجه خدمات الکترونیک قضایی جهادی طی دو روز به شهروندان رابر و روستای قنات ملک به صورت رایگان خدمات قضایی و مشاوره حقوقی و قضائی ارائه می‌دهد.

 وی در ادامه گفت: امکان استفاده مؤمنان نمازگزار از خدمات قضایی الکترونیک رایگان در نمازجمعه مورخ ۰۸/۱۰/۱۴۰۲ در شهرستان رابر نیز فراهم شده است.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین ساکنان شریف زادگاه سردار دل‌ها (روستای قنات ملک) در تاریخ ۱۵/۱۰/۱۴۰۲ می‌توانند از خدمات قضایی الکترونیک و مشاوره‌های حقوقی و قضائی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

 معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان در پایان گفت: دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی دفتر خدمات قضایی الکترونیکی که در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در جوار قبر مطهر سردار دل‌ها خدمات الکترونیک قضایی رایگان ارائه دهد، استقبال خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار