تنها در چند ساعت شناسنامه خود را تعویض کنید

همزمان با روز ملی ثبت احوال، سازمان ثبت احوال کشور با برپایی میز خدمت، چند ساعته و یک روزه شناسنامه شهروندان را تعویض می کند و به متقاضیان تحویل می‌دهد.

همزمان با فرارسیدن روز ثبت احوال و به منظور گرامیداشت این هفته، سازمان ثبت احوال کشور با برپایی میزخدمت در محل معاونت ثبت احوال شرق تهران به آدرس خیابان نبرد جنوبی کوچه کلانتری ضمن بررسی مسائل و مشکلات هویتی شهروندان، نسبت به ثبت درخواست شناسنامه افراد اقدام و ظرف مدت چند ساعت شناسنامه شهروندان را تعویض می کند و به آنان تحویل می‌دهد.

این اقدام در راستای خدمات‌رسانی بهتر و آسان‌تر به شهروندان انجام می‌شود و همواره سازمان ثبت احوال کشور در مناسبت‌های گوناگون با برپایی این میز‌های خدمت جهادی در سراسر کشور، نسبت به رفع مسائل و مشکلات هویتی مردم اقدام کرده است.

در این میز خدمت شناسنامه‌ها چند ساعته و یک روزه صادر و خدماتی همچون تعویض شناسنامه، درخواست ثبت نام کارت هوشمند ملی، مشاوره‌های هویتی و موضوعات مربوط به کارت ملی نیز انجام می‌شود.

مدارک لازم برای تعویض شناسنامه شامل ۲ قطعه عکس، کارت شناسایی هویتی و همراه داشتن شناسنامه قدیمی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، این میز خدمت به مدت چند ساعته در واقع در خیابان نبرد جنوبی کوچه کلانتری برپا و از ساعت ۱۳ تا ۱۸ پذیرای متقاضیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۰۱:۰۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
از تاریخ نوزده شهریور مدارکم رو برای تعویض شناسنامه قدیمی به جدید دادم و هنوز به دستم نرسیده به دفتر پیشخوان هم میرم جواب درستی نمیدن و شناسنامه رو لازم دارم به جای میز خدمت یک میز پاسخگویی بزارن تا ما تکلیفمون بدونیم اکه لازم حضوری پیگیر شناسنامه ام بشم
Iran (Islamic Republic of)
ادم
۲۱:۲۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
دوماهه شناسنامه ام را برای تعویض دادم میگن بعلت کمبود کاغذ حاضر نیست هر روز شما چند ماه میشه
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
یعنی واقعا شناسنامه ما هم تعویض میش چند ساعته که المثی هست اخه دوس داشتم هم از المثی در بره هم شناسنامه ام سن واقعیم بش ۱۳۴۱ اخه چون ضعیف بودم بابام شناسنامه امو ۴ سال کم کرد که بتونم برم مدرسه اون زمان الان به جای اینکه ۴۱ باشم ۴۵ هستم خیلی رنج میبرم که سن واقعی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
از تیرماه پیگیر تعویض شناسنامه قدیمی با جدید هستم, دفاتر پیشخوان تحپیل نگرفتند و از تیر و مرداد گفتند فعلا تا شهریور و مهر فقط شناسنامه دانش آموزان را جدید می کنیم.آبان هم گفتند اگه شناسنامه قدیمی مشکلی نداشته باشه و فرسوده نباشه اصلا تعویض نمی کنیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
فقط ریا ! چند نفر از این خبر اطلاع دارند ؟ اول آنهایی را که ماه هاست مدارک شان را گرفتند تحویل دهند یکروزه و چند ساعته پیشکش ! بعد اگر 10 هزار نفر بروند توان پاسخگویی دارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۱۶:۱۱ ۰۴ دی ۱۴۰۲
من الان دو ماه میشه که درخواست شناسامه قدیمی به جدید در دفتر پیشخوان دولت واقع در خیابان نبرد جنوبی دادم خبری نیست مدارکم تکمیل بود اشکالی نداشت ، به من گفتن حد اکثر سه هفته طول میکشه ،الان با گذشت دو ماه نه امکان پیگیری انلاین وجود داره نه حضوری جواب درستی میدن چرا مسئولان عزیز و محترم ثبت احوال اول به اشخاصی مثل من که الان باید گواهینامه و گذرنامه تمدید کنم و کارهای بانکی دارم رسیدگی نمیکنن؟ الهی فداتون بشم اونوقت میخواهید یکروزه تعویض کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
من و همسرم دو ماه پیش درخواست تعویض شناسنامه دادیم هنوز انجام نشده ولی اینها میخواهند چند ساعته شناسنامه صادر کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شماکه میتوانید شناسنامه رادرچندساعت تعویض کنید چرااینکاررادرایامهای دیگرنمیکنید؟لطفا وزارت کشورومسئولان ثبت احوال پاسخ دهند که ثبت احوال توانایی تعویض شناسنامه رادرچندساعت دارد ولی یکماه بیشتر طول میدهدچرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
ممنون ولی چرا این خدمت رسانی همیشگی نیست!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
حتما باید مناسبتی باشد و یک میز خدمت گذاشته شود و تبلیغات که آی مردم ما در عرض چند ساعت شناسنامه تان را تعویض میکنیم . ولی در حالت عادی این امر امکان پذیر نیست. یعنی عمل به وظیفه منوط به مناسبت ها میباشد .ولی مردم میداند که کاری که در مناسبتها چند ساعته و فوری انجام میشود را در روز عادی هم میتوان یک روزه انجام داد.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۵۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران جوان؟
آخرین اخبار