هوای قزوین پس از یک هفته پاک شد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان باعث شد تا شاخص کیفیت هوای استان پس از یک هفته در وضعیت سبز (پاک) قرار بگیرد.

سعید میرزاحسینی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: در پی بارش باران که از عصر روز گذشته در اکثر مناطق استان، هوای سطح منطقه پس از مدت‌ها تمیز و پاک شد به گونه‌ای که شاخص کیفیت هوا در شهر‌های قزوین، الوند و آبیک به ترتیب برروی اعداد ۷۳، ۶۹ و ۲۳ قرار گرفت که آبیک در حالت پاک و قزوین و الوند در حد قابل قبول قرار دارند.

به گفته وی، در صورتی که بارندگی‌ها در سطح استان تداوم داشته باشد، هوای پاک در سطح منطقه ماندگار خواهد شد، اما با پایداری هوا در روز‌های آینده شاید دوباره شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا باشیم.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

برچسب ها: محیط زیست ، هوای پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار