فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت (FG) در سراسر استان خبر داد و گفت : تاکنون ۱۱ سایت این تکنولوژی در پنج شهر استان راه‌اندازی شده و طی آینده نزدیک به ۲۰ مورد افزایش می‌یابد.

حمیدرضا امیری مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : اکنون تکنولوژی نسل پنجم تلفن همراه اکنون در پنج شهر استان کرمانشاه سرویس‌دهی دارد و مشترکان شهر‌های کرمانشاه، پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر و جوانرود می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای افزایش تعداد سایت‌های نسل پنجم اینترنت در استان فراهم شده است، گفت: به زودی در بقیه شهر‌های استان با ورود تجهیزات دسترسی مشترکان به این تکنولوژی فراهم می‌شود.

امیری از مشترکان همراه اول خواست برای استفاده از تکنولوژی نسل پنجم اینترنت، تنظیمات لازم را در گوشی‌های تلفن همراه خود انجام دهند البته گوشی‌ها هم باید مجهز به این تکنولوژی باشند.

وی ارتقای کیفیت و سرعت اینترنت و پایداری شبکه استان کرمانشاه را از جمله مزایای اینترنت نسل پنجم تلفن همراه ذکر کرد.

امیری اضافه کرد: با راه اندازی سایت‌های نسل پنجم بخش زیادی از مشکلات مربوط به کیفیت خدمات اینترنت تلفن همراه در استان برطرف می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۵۷ سایت اینترنت ۴.۵ G (نسل چهار و نیم اینترنت یا TD-LTE) در استان راه اندازی و فعال شده است، گفت: در ۴۰ سایت نیز افزایش ظرفیت یا تغییر تکنولوژی داشتیم و پنج سایت جدید نیز نصب و راه اندازی کردیم و ۱۸ سایت هم در دست راه اندازی داریم و تا پایان سال این تعداد را فعال می‌کنیم.

امیری هزینه راه اندازی هر سایت تلفن همراه در استان کرمانشاه را حدود ۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی تعداد مشترکان همراه اول در استان کرمانشاه را حدود سه میلیون مشترک (بیشتر از جمعیت استان) ذکر کرد و گفت: از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار مشترک دائمی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعتباری هستند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه ضریب نفوذ همراه اول در استان را حدود ۶۵ درصد اعلام کرد و به مشترکان توصیه کرد برای کاهش هزینه خود خطوط اعتباری تلفن همراه خود را به دائمی تغییر دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.