مدیر کل میراث فرهنگی فارس مطرح کرد؛

ایجاد مثلث نور و تقویت مثلث طلایی در افق گردشگری فارس

ثابت اقلیدی گفت: ضمن تقویت مثلت طلایی در بین استان‌های فارس، یزد و اصفهان، شکل گیری مثلث نور بین ۳ شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز می‌تواند باعث ضریب تکاثری ارزش افزوده گردشگری شود.

با حکم وزیر میراث فرهنگی، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس شد. 

جواد واحدی معاون امور مجلس حقوقی استان ها، در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: در همه حوزه‌های مدیریتی و گردشگری در فارس اتفاقات بسیار خوبی روی داده است که نشان از هم افزایی و همدلی بین مدیریت و تشکل‌های بخش خصوصی است. 

او تصریح کرد: تشکل‌های قوی و سازمان‌های مردم نهاد خوبی در حوزه سه گانه استان فارس وجود دارد که باید زیرساخت‌های حمایتی از آنان تقویت شود.

واحدی با بیان اینکه فارس در حوزه‌های مختلف رتبه خوبی در کشور را کسب کرده است، افزود: این استان با ظرفیت‌های بالایی که دارد و با ایجاد رقابت و تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند رتبه‌های برتر در کشور را از آن خود کند. 

او ادامه داد: آقای محسن نژاد در دوران مدیریتی خود با محدودیت‌هایی مواجه و متحمل شد و با تمام این محدودیت‌ها اقدامات خوبی در خور شان نام فارس انجام داد و از تجربیات و استعداد او در وزارتخانه استفاده خواهیم کرد.

معاون امور مجلس حقوقی استان‌ها در خصوص آقای ثابت اقلیدی نیز گفت: با توجه به تجربیات و استعداد ایشان در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات خوبی در اداره کل اتفاق خواهد افتاد. 

واحدی یادآور شد: آقای ثابت اقلیدی، باید با ارتباط با تشکل‌های خصوصی و تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران به گردشگری فارس رونق ببخشد که منوط به همدلی با دستگاه‌های اجرایی استان است.

او ادامه داد: با رونق گردشگری در فارس به بحث اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد شد.

محدودیت در قوانین و منابع نباید مانع رشد گردشگری فارس شود

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی گردشگری و زیارت استانداری فارس نیز در ادامه مراسم گفت: با توجه به این که وزارت میراث فرهنگی نوپاست محدودیت در قوانین و منابع نباید مانع رشد گردشگری و ظرفیت‌های فارس شود. 

او با تاکید بر جذب سرمایه گذاران در بحث میراث فرهنگی بیان کرد: توجه به سرمایه گذاری و اقتصادمحوری پایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

 محمد ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز گفت: ضمن تقویت مثلت طلایی در بین استان‌های فارس، یزد و اصفهان، شکل گیری مثلث نور بین ۳ شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز می‌تواند باعث ضریب تکاثری ارزش افزوده گردشگری شود. 

او افزود: فارس برند گردشگری فرهنگی کشور است و با ایجاد گام تحولی در حوزه سه گانه، به جایگاه برتر در کشور دست می‌یابد. 

ثابت اقلیدی با بیان اینکه مقید به برنامه ریزی هستم، تصریح کرد: امیدوارم با همدلی و هم افزایی همکاران با توجه به شناخت عمیق نسبت به مسائل گردشگری، با برنامه محوری و اولویت بخشی به ماموریت‌های سازمانی و حاکمیتی خدمتگزار صدیقی برای مردم باشیم. 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: باید بروکراسی اداری را به حداقل برسانیم و صرفه جویی در وقت مردم و سرمایه گذاران را اولویت کار قرار دهیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار