اسپانیا وتوی مشارکت اتحادیه اروپا در ائتلاف دریای سرخ را بر می‌دارد

منابع اسپانیایی اعلام کردند این کشور دیگر مشارکت در ائتلاف دریای سرخ را وتو نمی‌کند، اما همچنان مصمم است که خود را از این ائتلاف دور نگه دارد.

یک روزنامه اسپانیایی به نقل از منابع دفاعی گزارش داد که اسپانیا وتوی خود را علیه مشارکت اتحادیه اروپا در ائتلاف دریای سرخ به فرماندهی آمریکا برای محافظت از کشتی‌های تجاری (صهیونیستی) در برابر حملات یمن لغو می‌کند، اما خود در آن شرکت نخواهد کرد. 

براساس گزارش اسپوتنیک، روزنامه «موندو» اسپانیا نوشت: اسپانیا وتوی مشارکت اتحادیه اروپا در مأموریت دریای سرخ را لغو خواهد کرد، اما در آن شرکت نخواهد کرد. پیش از این روزنامه اسپانیایی «کنفیدنشال» گزارش داده بود که اسپانیا از مشارکت اتحادیه اروپا در عملیات آمریکا علیه یمن در دریای سرخ جلوگیری کرده است.

در ۱۸ دسامبر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در بحبوحه حملات یمن به کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به بنادر این رژیم می‌روند، از ایجاد یک نیروی چند ملیتی برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ خبر داد.

آستین در بیانیه‌ای که توسط پنتاگون منتشر شد، گفت: «امروز آغاز عملیات «نگهبان سعادت» را اعلام می‌کنم، یک ابتکار امنیتی جدید و مأموریت چندملیتی که زیر چتر نیرو‌های دریایی ترکیبی و فرماندهی نیروی عملیات مشترک ۱۵۳ با تمرکز بر تأمین امنیت دریای سرخ تأسیس شده است.»

از سویی دیگر دیلی اکسپرس اعلام کرد در یک تحول مهم پس از خروج اسپانیا؛ فرانسه و ایتالیا رسما مشارکت خود در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در دریای سرخ را لغو کردند. استرالیا نیز پیشتر درخواست آمریکا برای اعزام یک ناو جنگی به دریای سرخ را به منظور پیوستن به ائتلاف دریایی با حضور چند کشور به بهانه حفاظت از خطوط کشتیرانی رد کره بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار