تولید بیش از نیاز مرغ در خراسان جنوبی، توسعه صنایع فرآوری را می طلبد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تولید بیش از نیاز مرغ در استان، توسعه صنایع فرآوری در این استان را می طلبد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز در دیدار سرمایه گذار متقاضی احداث کارخانه پودر تخم مرغ و کالباس مرغ در استان، گفت: تکمیل زنجیره های ارزش برای  تولید مازاد بر نیاز و ایجاد ارزش افزوده از دغدغه های ما در خراسان جنوبی است.

او با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی از قطب های تولید مرغ در شرق کشور است، افزود: با توجه به پتانسیل های موجود، پیگیری جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری محصولات طیور از اولویت های ما در خراسان جنوبی است.

اشرفی بیان کرد: با توجه به لزوم ساماندهی تولیدات مازاد استان، بایستی به سمت فرآوری محصولات گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به استعداد و توان بالای خراسان جنوبی در زمینه پرورش طیور، تأکید کرد: توجه به موضوع تکمیل زنجیره های تولید و احداث واحدهای فرآوری گوشت و تخم مرغ علاوه بر حمایت از تولید پایدار در استان، ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در واحدهای دیگر را به همراه دارد.

او تصریح کرد: یکی از هدف های تعیین شده در بخش کشاورزی، ایجاد ساز و کار مناسب با معیار های فنی و علمی برای تخصیص اعتبارات کافی به بخش طیور جهت صنعتی کردن تولید و تکمیل زنجیره های ارزش است.

اشرفی اظهار کرد: رسیدن به كشاورزی دانش محور با هدف حفظ منابع آب و خاک و توسعه پايدار روستايی، متكی بر مشاركت عمومی در جهت نيل به امنيت غذايی از برنامه های دولت سیزدهم است که باید در دستگاه های اجرایی و بانک ها مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.