ممانعت نتانیاهو از حمله ارتش اشغالگر به لبنان در ۱۱ اکتبر

منابع امنیتی صهیونیستی فاش کردند نتانیاهو از ترس باز شدن جبهه بزرگی در شمال اراضی اشغالی از حمله ارتش صهیونیستی به لبنان جلوگیری کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان در ۱۱ اکتبر جلوگیری کرده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در واکنش به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره هشدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به حمله رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان، این خبر را فاش کرد.

این روزنامه به نقل از مقامات بلندپایه صهیونیست که نامشان فاش نشده است، نوشت که نتانیاهو با تشکیل کابینه اضطراری در همان روز از حمله جلوگیری کرد. به گفته منابع این روزنامه، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش و تعدادی دیگر از مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی از ایده حمله به لبنان حمایت کردند، زیرا معتقد بودند که این حمله به لبنان منجر به یک تغییر استراتژیک و تغییر نقشه تهدیدات معطوف به این رژیم خواهد شد.

هاآرتص اعلام کرد که نتانیاهو از باز کردن یک جبهه بزرگ دیگر در اوج جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌ترسید و به همین دلیل مانع از تصمیم‌گیری در مورد این حمله شد. او از بنی گانتس و گادی آیزنکوت را وارد شورای جنگ کرد. آن‌ها نیز مخالف حمله به لبنان بودند اولویتشان جنگ علیه مقاومت غزه بود.

روز گذشته نشریه وال استریت ژورنال مدعی شده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متقاعد کرده که به حزب‌الله لبنان حمله نکند و هشدار داده که چنین اقدامی سبب بروز یک «جنگ منطقه‌ای گسترده» خواهد شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار