لزوم ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از راه‌های اصلی اشتغالزایی در استان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پور ذهبی امروز در دیدار سرپرست و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان جویای کار امری ضروری است که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این رابطه می‌تواند فعالیت موثری داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان گفت: با توجه به بهره مندی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از کارگاه‌های آموزشی مجهز و بروز و مربیان متخصص و توانمند ارائه گسترده آموزش‌های مهارتی به جوانان جویای کار به جد پیگیری شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان هم در این دیدار گفت: ایجاد اشتغال و توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه جدی فنی و حرفه‌ای است.

سید علی علوی اضافه کرد: در این راستا باید مهارت آموزی در جامعه به شیوه خاصی دنبال شود ونیروی انسانی ماهر می‌تواند نقش تاثیرگذاری در روند تولید جامعه داشته باشد.

وی با اعلام اینکه سالانه ۱۸ هزار نفر در این استان آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های دولتی و خصوصی فرا می‌گیرند، یادآور شد: مقوله آموزش و کسب مهارت یکی از برنامه‌های مهم سازمان فنی و حرفه‌ای است.

علوی افزود: در این راستا آموزش در روستا‌ها، زندان‌ها و آموزش به سربازان در پادگان‌ها و آموزش به روحانیون از برنامه‌های این اداره کل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.