گسترش آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی گیلان

سرپرست اداره کل منابع طبیعی گیلان از آتش سوزی ۱۹ هکتار از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی این استان خبر داد.

سید مازیار رضوی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در پی تداوم وزش باد گرم از ۴۸ ساعت گذشته تاکنون، ۱۹ هکتار از مناطق جنگلی، علفزار‌ها و عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های لاهیجان، شفت، رشت و رودبار دچار حریق شده است.

او افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر، آتش نشانی، بسیج و اهالی مناطق در تلاش هستند تا این آتش سوزی‌ها را به صورت کامل خاموش کنند.

به گفته سرپرست اداره کل منابع طبیعی گیلان، آتش سوزی‌ها با ایجاد دیواره آتش بُر، استفاده از دمنده، ماشین‌های آب پاش و انواع تجهیزات مهار می‌شوند. 

رضوی از همه شهروندان گیلانی و گردشگران خواست به دلیل وزش باد گرم تا حد امکان از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی استان خودداری کنند.

اطفای حریق جنگل‌های آستارا 

علیرضا قمی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا نیز گفت: در پی وزش باد گرم در روز گذشته ۲ فقره آتش سوزی در این شهرستان به وقوع پیوست که با حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

گسترش حریق در عرصه‌های طبیعی گیلان

محمدرضا حق بین، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان هم شب گذشته در گفت‌وگویی از آتش سوزی حدود ۱۵ هکتار از مناطق جنگلی و علفزار‌ها در شهرستان‌های تالش، شفت، رشت، لاهیجان و لنگرود خبر داد.

او با اشار به اطفای حریق در شهرستان‌های تالش، رشت و شفت گفت: نیرو‌های امدادی از منابع طبیعی، هلال احمر، حفاظت محیط زیست و بسیج به مناطق آتش گرفته در شهرستان‌های لاهیجان و لنگرود اعزام شده و برای خاموش کردن آتش سوزی‌ها تلاش می‌کنند.

عکس آرشیوی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.