دادستان راور:

اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس موجب کاهش جرائم در جامعه می‌شود

دادستان راور با حضور در دبیرستان دخترانه این شهر، از اجرای موفق طرح بزرگ ملی زنگ حقوق در مدارس این شهرستان خبر داد. 

مجتبی استوار زاده دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: طرح بزرگ ملی "زنگ حقوق" برای اوّلین بار در کشور به همّت شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور، در فروردین ماه ۱۴۰۱ به صورت پایلوت(طرح آزمایشی) در تعدادی از مدارس شهر راور برگزار شد و تاکنون طرحی موفق و سازنده در زمینه ارائه مسائل جذاب حقوقی و قضایی به دانش آموزان بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از آموزه های مهم در زندگی اجتماعی آموزش حقوق است، تصریح کرد: آشنایی آحاد مردم، خصوصا"جوانان و دانش آموزان با مفاهیم و موضوعات حقوقی و بکار بستن و اعمال و اجرای آن ها، ضمن بالابردن دانش حقوقی آنان، تقویت سلامت روانی دانش آموزان را در روابط فردی و اجتماعی و خانوادگی به ارمغان خواهد آورد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزود: آموزش حقوق به دانش آموزان و آشنایی آنان با حقوق و تکالیف قانونی، می تواند به نوبه خود در پیشگیری و کاهش ارتکاب جرائم در جامعه و جلوگیری از سرگردانی آنان تاثیر به سزایی داشته و باعث کاهش حجم پرونده‌ها به مراجع قضایی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور بیان کرد: آموزش همگانی حقوق به عنوان یک واقعیت اجتماعی در ساختار فرهنگی ضرورت دارد و این آگاهی و یاددهی باید در خانه و از پایه نظام آموزشی نهادینه شود تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

 مباحث حقوقی قانون، آشنایی با عناوین مجرمانه توهین، تهدید، افتراء، نشر اکاذیب، جرائم فضای مجازی و رایانه ای، کلاهبرداری اینترنتی، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی دانش آموزان از موضوعات تدریس و آموزش حقوق به دانش آموزان مدرسه هاجر (س) - پایه دهم رشته علوم تجربی، از سوی مجتبی استوار زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در این کلاس حقوقی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.