افزایش ۵ هزار تنی مصرف آرد در مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از افزایش ۵ هزار تنی مصرف آرد در استان خبر داد.

وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران امروز در کارگروه آرد و نان استان با بیان اینکه مصرف آرد استان در ۹ ماهه پارسال ۲۷۷ هزار تن و مصرف آرد در ۹ ماهه امسال ۲۸۲ هزار تن بود، گفت:مصرف آرد در این ۹ ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ هزار تن بیشتر بوده است.

او افزود: ذخیره استراتژیک گندم استان مقدار ۱۳۱ هزار و ۹۳۱ تن است.

وفایی نژاد با بیان اینکه کل گندم‌های داخلی وارده به استان ۱۹۴ هزار و ۱۵۳ تن است، گفت: برای نخستین بار ۷۵ هزار و ۶۳۲ تن به صورت ریلی و مقدار ۱۱۸ هزار و ۵۲۱ تن هم به صورت جاده‌ای وارد استان شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: تناسب بین گندم‌های کیفی به مقدار ۳۵۴ هزار تن (گندم‌های وارداتی، خرید تضمینی، استان‌های گلستان، خوزستان، هرمزگان، لرستان) و گندم‌های معمولی به مقدار ۷۴ هزار تن (کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، مرکزی) نشان می‌دهد بیش از ۸۲ درصد گندم‌های استان مازندران در سال ۱۴۰۲ از گندم‌های کیفی بوده است.

وفایی نژاد با بیان اینکه اجرای سیاست‌های طرح هوشمند سازی که در قالب برنامه بزرگ دولت بوده از اسفند پارسال در مازندران اجرایی شد، افزود: موانعی در نحوه و مدیریت این بخش از جمله بحث عملکردی خبازان در قبال تراکنش‌های متعارف و غیر متعارف وجود دارد که باید مدریت شود تا نانوایان متخلف با کاهش سهمیه منطقه‌ای مواجه نشود و مردم منطقه با مشکل تامین نان مواجه نشوند.

او با بیان اینکه دستورالعمل پخت نان کامل در مازندران نیز قرار است اجرایی شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی در راستای مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ موضوع پخت نان کامل را پیگیری می‌کند و در یک تا دو ماه آینده به صورت نمادین بخش زیادی از واحد‌های نانوایی نان کامل و سالم پخت در اختباز مردم قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث تامین گندم جزء مباحث مهم است که وضعیت در مازندران در این زمینه مناسب است، گفت: تا اردیبهشت سال آینده موجودی گندم مازندران کفایت می‌کند.

خیریان پور با بیان اینکه تامین گندم کیفی از دغدغه‌های مهم اعضای کارگروه آرد و نان است، افزود: مازندران استان مصرف کننده است و ۲۰ درصد از گندم مورد نیاز در استان تولید شده و بقیه از سایر استان‌های تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار