غربالگری سلامت ۲۰ درصد از جمعیت تربت‌ حیدریه

معاون فنی معاونت بهداشت علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: تاکنون ۲۰ درصد جمعیت واجد شرایط مناطق زیر پوشش این شهرستان معادل حدود ۵۰ هزار نفر در قالب «پویش ملی سلامت» غربالگری سلامت شده‌اند.

دکتر محمدرضا اعتصامی‌راد گفت: در قالب پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان امسال در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد، افراد بالای ۱۸ سال به لحاظ دیابت و بیماری پرفشار خون معاینه و غربالگری می شوند.

وی بیان کرد: جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ۲۵۰ هزار نفر است که یکی از علل استقبال کم‌رنگ مردم توقع دریافت دارو یا درمان رایگان است.

معاون فنی بهداشت علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: این در حالی است که در قالب این برنامه خدمات مشاوره‌ای، غربالگری و برنامه آموزشی تغییر سبک و شیوه درست زندگی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای برنامه پویش ملی سلامت اقدامات پیشگیرانه است و در صورتیکه کارشناس یا پزشک ما تشخیص به درمان بدهند، افراد را به سمت پزشک مختصص یا بیمارستان ارجاع خواهند داد.

اعتصامی راد در ادامه گفت: با توجه به اهمیت برنامه‌های پیشگیری و خودمراقبتی برای وزارت بهداشت، برای کلیه افراد بالای ۱۸ سال جهت شرکت در پویش ملی سلامت پیامک فراخوان ارسال شده‌ است که در قالب آزمایش قند و فشار خون از انها گرفته شده و افراد فراخوان شده به صورت ناشتا به پایگاه‌های سلامت یا خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات و زاوه با جمعیت ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.