مشاور سابق پنتاگون: اکثر فرماندهان اوکراینی از زلنسکی متنفرند

یکی از مشاوران سابق وزارت دفاع آمریکا گفت که زلنسکی مانند موسولینی شده و دیگر در اوکراین محبوبیت زیادی ندارد.

سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، تأیید کرد که اکثر فرماندهان و افسران ارتش اوکراین از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور متنفرند.

براساس گزارش اسپوتنیک، مک گرگور از طریق حساب کاربری خود در پلتفرم X (توئیتر سابق) گفت: زلنسکی شبیه موسولینی شده است. او دیگر در اوکراین محبوبیت زیادی ندارد و بیشتر ژنرال‌ها و افسران از او متنفرند.

اظهارات مک گرگور درحالی بیان می‌شود که رسانه‌ها گزارش‌‌هایی منتشر کردند که نشان می‌دهد بین زلنسکی و والری زالوگنی، فرمانده ارتش اوکراین که در این کشور بسیار محبوب شده است، اختلاف وجود دارد و ممکن است اگر او تصمیم بگیرد سیاست خود را آغاز کند، تهدیدی برای جایگاه زلنسکی باشد.

زالوگنی پیش از این اعلام کرد که در جبهه جنگ بن بست رسیده‌اند و دستیابی نیرو‌های اوکراینی به موفقیت غیرممکن است. از سویی دیگر رسانه‌ها گزارش دادند که زلنسکی خواهان برگزاری انتخابات در اوکراین است، اما تا زمانی که تضمینی دریافت نکند که زالوگنی در آن شرکت نخواهد کرد، نمی‌خواهد آن‌ها را اعلام کند.

اختلافات بین حاکمیت سیاسی و نظامی اوکراین در حالی است که شرایط میدان نبرد به نفع کی‌یف نیست و فقط از آغاز ضدحملات اوکراین در تابستان با هدف بازپسگیری مناطق تحت کنترل نیروهای روسیه، ارتش اوکراین متحمل بیش از ۱۲۵ هزار تلفات (کشته و زخمی) معادل دستکم شش لشکر کامل شده‌ است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۲ دی ۱۴۰۲
زنسکی
آخرین اخبار