آمریکا: بحران انسانی در غزه باید در اولویت کار شورای امنیت باقی بماند

نماینده آمریکا درباره تصویب قطعنامه گسترش کمک‌های ارسالی به نوار غزه مدعی شد بحران انسانی در غزه باید در اولویت کار شورای امنیت باقی بماند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ غزه امروز (جمعه) تشکیل و در این نشست پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای گسترش ورود کمک‌ها به نوار غزه تصویب شد.

به گزارش الجزیره، شورای امنیت به دلیل وتوی آمریکا از انجام اصلاحیه درخواستی روسیه در پیش‌نویس قطعنامه مربوط به گسترش ورود کمک به غزه خودداری کرد. آمریکا درخواست روسیه برای گنجانده شدن بندی برای «توقف فوری و پایدار درگیری‌ها» در متن قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد.

نماینده آمریکا درباره تصویب قطعنامه گسترش کمک‌های ارسالی به نوار غزه در شورای امنیت، اعلام کرد: «این تصمیم در پرتو این موج عظیم رنج، بارقه امیدی است. این قطعنامه اجازه می‌دهد کمک‌ها بدون مانع به غزه برسد.»

نماینده آمریکا همچنین مدعی شد: «تصویب قطعنامه کار آسانی نبود و ما تمام تلاش خود را برای حل بحران انجام دادیم. بحران انسانی در غزه باید در اولویت کار شورای امنیت باقی بماند. غیرنظامیان و تأسیسات بشردوستانه و بین‌المللی باید محافظت شوند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: «قطعنامه شورای امنیت درباره غزه یک نماینده سازمان ملل را برای نظارت بر گسترش کمک‌رسانی منصوب می‌کند. این قطعنامه از هیچ طرحی که به حماس کمک کند در قدرت باقی بماند، حمایت نمی‌کند.»

نماینده آمریکا همچنین افزود: «نمی‌فهمم چرا برخی از اعضای شورا از محکومیت حماس در این قطعنامه خودداری کردند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۲ دی ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۲ دی ۱۴۰۲
آمریکائیها رسوا شدند وبا این پیر حیران گور خود را کنده اند
آخرین اخبار